נדל"ן בקצרה: שכונה חדשה בכרמל, גרופית משווקת בר"ג, פטור מהיתר למפוני כרם שלום

הוועדה המחוזית חיפה אישרה שכונה חדשה בת 1,000 יח"ד בדלית אל כרמל, גרופית החלה בשיווק פרויקט תמ"א 38 ברמת גן על גבול בני ברק והמועצה הארצית אישרה הקמת מבנים זמניים בפטור מהיתר ביישוב אשלים עבור מפוני כרם שלום

שיתוף הכתבה
דלית אל כרמל (שאטרסטוק)דלית אל כרמל (שאטרסטוק)

אושרה שכונה חדשה בת 1,000 יח"ד בדלית אל כרמל

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה חיפה אישרה סופית תוכנית להקמת שכונת מגורים חדשה במועצה המקומית הדרוזית דלית אל כרמל - ח'לת נאסר שמה. התוכנית מסדירה בנייה קיימת, וכן מוסיפי מאות יח"ד נוספות ליישוב. פיתוחה של השכונה יעשה באמצעות איחוד וחלוקה, תוך חיבור לשכונות הקיימות בדרום מערב המועצה. התוכנית קודמה בהובלת אגף תכנון מקומי במנהל התכנון והמועצה המקומית דלית אל כרמל יחד עם לשכת התכנון מחוז צפון.

השכונה החדשה משתרעת על שטח כולל של כ-270 דונם וכוללת 1,000 יחידות דיור. בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית כוללת כ-12 דונם של שטחי ציבור ושטחים פתוחים וכ- 7.5 דונם למסחר, ספורט ונופש. בהיבט התחבורתי, התוכנית מספקת מענה לחיבור השכונה לדרכים הקיימות באמצעות הקמת כביש חדש, וחיבורים נוספים לשאר חלקי היישוב, בהתאם לעקרונות תוכנית המתאר המופקדת ליישוב. נוסף על כך, התוכנית מתממשקת עם פארק הכרמל הסמוך ומציעה איזון בין פיתוח לשימור השטחים הפתוחים בסביבה.

יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה, חיפה, רות שורץ: "מדובר בתוכנית חשובה בדלית אל כרמל לטובת שכונה בת כ-1,000 יחידות דיור, המצטרפת לעבודה תכנונית משמעותית שנעשתה. נמשיך לקדם את התכנון בעבודה משותפת עם היישוב לטובת תושבי דלית אל כרמל".

מתכנן מחוז חיפה במינהל התכנון, רונן סגל: "התוכנית מהווה בשורה עבור תושבי שכונת ח'לת נאסר בדלית אל כרמל, ועבור תושבי היישוב. התוכנית מהווה נדבך נוסף במימוש תוכנית המתאר ליישוב, שמאפשרת הסדרה של בתים רבים נוספים ביישוב ותוספת משמעותית של יחידות דיור. זאת לצד מענה ציבורי והבטחת התשתיות הנדרשות להקמת שכונה מודרנית המבטיחה איכות ומגוון". התוכנית נערכה על ידי האדריכלית רוזה דיאמנט.

גרופית החלה בשיווק פרויקט התחדשות ברמת גן על גבול בני ברק

חברת גרופית החלה השבוע בשיווק פרוייקט ההתחדשות העירונית מולכו 3 ברמת גן, זאת 5 שנים לאחר שהשלימה את פרוייקט מולכו 1 בבניין הסמוך. מדובר במיזם תמ"א 38 במסלול הריסה ובנייה, כאשר במקום 11 הדירות הקיימות, ייבנה בניין בן 33 דירות, ב-8 קומות מעל קומת קרקע, ושתי קומות חנייה תת קרקעיות. הפרויקט ממוקם בקרבה לשדרות ירושלים ולשכונת מרום נווה ברמת גן, על גבול בני ברק, ובימים אלה לדברי החברה הוא צפוי לקבל היתר בנייה מהעירייה.

כלל הדירות בבניין הן בגודל אחיד - דירות 4.5 חדרים בשטח של 104 מ"ר עם מרפסת בשטח של 12 מ"ר וחניה. מחירי הדירות בפרויקט ישווקו בהחל מ-3.244 מיליון שקלים. כמו כן ייבנו שלושה פנטהאוזים בגדלים שונים: הגדול, בשטח של 140 מ"ר פלוס מרפסות של 84 מ"ר, הבינוני בשטח של 94 מ"ר, והשלישי בן 2 חדרים בלבד, בשטח של 54 מ"ר. שלושתם כבר נמכרו.

הדמיית פרויקט מולכו 3 (עדי בואנו)הדמיית פרויקט מולכו 3 (עדי בואנו)

מהחברה נמסר כי קהל היעד של הפרויקט הם בעלי מקצועות חופשיים מהמגזר החרדי, בעיקר משפרי דיור מבני ברק, בשנות השלושים לחייהם, שזו אינה דירתם הראשונה. בסביבת הבניין יש קניון, סופר, ובית כנסת. לדברי סמנכ"ל הביצוע בגרופית, חזי סולומון: "הדיירים נהנים מכל העולמות: מצד אחד מגורים ברמת גן, ומצד שני קירבה לקהילה בבני ברק, ולשירותים שהיא מספקת".

המועצה הארצית אישרה פטור מתוכנית והיתר להקמת מבנים זמניים באשלים עבור מפוני כרם שלום

המועצה הארצית לתכנון ולבנייה החליטה ביום ד' השבוע להמליץ  לשר הפנים לאשר פטור מתוכנית והיתר להקמת מבנים זמניים ביישוב אשלים שבמועצה האזורית רמת הנגב, עבור 36 משפחות מפוני כרם שלום. ההחלטה הינה חלק משורה של צעדים שמקדמת המועצה הארצית למציאת פתרונות מגורים, בלוחות זמנים קצרים, למפונים מיישובי העוטף.

הישוב כרם שלום, בשיתוף עם מינהלת תקומה, קיבל החלטה למעבר דיור זמני בישוב אשלים במועצה האזורית רמת נגב. הפתרון כולל הסתמכות על מבנים קיימים בישוב. עם זאת על מנת לאפשר את קליטת כל המשפחות נדרשת תוספת 10 מבנים זמניים שיוקמו בכפר הסטודנטים "עדיאל" הממוקם ביישוב, וכן שימוש ב-26 מבני מעונות סטודנטים קיימים והקמת חמישה מרחבים מוגנים.

ההחלטה התקבלה בהתאם לסעיף 266ה' לחוק התכנון והבניה, המעניק סמכות לשר הפנים לקבוע, במקרים חריגים, כי מדובר במיזם בעל חשיבות ודחיפות לאומית ושהקמתו דורשת לקבוע בצו פטור מהיתר או מתכנית לעבודות. זאת  על מנת יהיה ניתן לממש את המיזם בלוחות זמנים קצרים יותר ובמועד הדרוש. בהתאם לצו העבודות תבוצענה על-ידי החטיבה להתיישבות. תוקף הצו הוא 24 חודשים.

ראש מטה התכנון הלאומי, נתן אלנתן: "מאז החלה המלחמה, מתכנסת המועצה הארצית לתכנון ולבנייה מדי שבוע על מנת לתת פתרונות ולהסיר חסמים בתחום התכנון ובנייה לסוגיות הנוגעות במלחמה. אני מקווה שמציאת פתרון מגורים זמני למפוני כרם שלום תסייע להם בתקופה קשה זו, עד חזרתם לביתם".

מנכ"ל מינהל התכנון , רפי אלמליח: "מינהל התכנון פועל ביתר שאת כדי לתת מענה לתושבי הישובים המפונים מחבל התקומה. תושבי כרם שלום בחרו לגור מגורים זמניים באשלים, ונדרשו לסיוע על מנת לאחד את הקהילה כולה במקום אחד, ולהמשיך את חיי הקהילה שלהם גם בתקופת החיים שלהם במגורים הזמניים באשלים. כולי תקווה שישובו הביתה בהקדם".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:המועצה הארצית לתכנון ובנייהדליית אל-כרמלרמת גןהוועדה המחוזית חיפהחברת גרופיתכרם שלוםאשלים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...