1,428 דירות במרכז אור יהודה: תוכנית הענק של קבוצת גבאי והכשרת הישוב הומלצה להפקדה

במסגרת תוכנית הפינוי-בינוי, צפויות לצאת להריסה 308 דירות במתחם היסמין בשכונת קריית גיורא. במקומן תבנה גבאי 900 יח"ד והכשרת היישוב 528 יח"ד, במגדלים של עד 29 קומות לצד בנייה מרקמית

שיתוף הכתבה
דניאל נמרודי ואלי גבאי על רקע הדמיית הפרויקט באור יהודה (ראובן קסטרו, קבוצת גבאי, evolve2)דניאל נמרודי ואלי גבאי על רקע הדמיית הפרויקט באור יהודה (ראובן קסטרו, קבוצת גבאי, evolve2)

ועדת המשנה לתכנון ובניה של עיריית אור יהודה החליטה ביום ה' האחרון להמליץ על הפקדתה של תוכנית ענק לפינוי-בינוי בוועדה המחוזית לתכנון ובניה תל אביב. התוכנית מקודמת במתחם היסמין שבשכונת קריית גיורא במרכז העיר, וכוללת את פינוין של 308 יח"ד קיימות לטובת הקמתן של כ-1,428 יחידות דיור חדשות על פני שטח של 30 דונם. יזמיות התוכנית הן קבוצת גבאי , שתקים 900 מכלל הדירות המתוכננות, וקבוצת הכשרת הישוב שתבנה את 528 הדירות הנוספות.

במסגרת התוכנית צפויים לצאת להריסה 14 בניינים ותיקים שנבנו בשנות השישים ברחובות היסמין, העצמאות, יקותיאל אדם, החצב והחבצלת. בעיריית אור יהודה מציינים כי מדובר באחת מתוכניות הפינוי-בינוי הגדולות והמורכבות ביותר בעיר, וכי במקום הבניינים שיהרסו מתוכננים לפי התוכנית להיבנות 11 מבנים, מהם שישה מגדלים בני 23 ו-29 קומות, והשאר בניינים מרקמיים בודדים בני 4 קומות.

היקף ההשקעה המוערך בפרויקט כולו נאמד ב- 2.3 מיליארד שקל, והוא יכלול גם הקמת חזית מסחרית בהיקף של כ- 2,250 מ"ר וכן כ-17 אלף מ"ר מבני ציבור הכוללים, בין היתר, גני ילדים ומעונות יום, בתי כנסת, מרכזי בריאות ועוד. עוד נמסר מהוועדה כי "התוכנית משתלבת עם המשך פיתוח רחוב העצמאות באמצעות מסחר מלווה רחוב ותורמת לחיזוק רשת שבילי האופניים ועידוד ההליכה בשכונה".

ההחלטה התקבלה בתמיכת יו"ר ועדת המשנה לתכנון ובניה בעיר, סגן ראש העירייה עופר בוזי,  הצוות המקצועי באגף ההנדסה בראשות מ"מ מהנדס העיר אדר' גל נמרי, ומנהלת מינהלת ההתחדשות העירונית עינת יפתחאל. התוכנית נערכה על ידי רן בלנדר אדריכלים.

"התושבים משוועים במשך שנים לחדש את הדירות הישנות"

ראש עיריית אור יהודה, ליאת שוחט, בירכה על קידום התוכנית וציינה: "תוכנית היסמין היא בשורה חשובה עבור תושבים שמשוועים במשך שנים לחדש את הדירות הישנות שבהן הם מתגוררים ללא פתרונות מיגון ושאינן עמידות בפני רעידות אדמה. זהו המשך ישיר לתהליך ההתחדשות העירונית שמקודם בעיר באמצעות כ-20 פרויקטים שנמצאים בשלבים שונים. אני מברכת על העבודה המשותפת שמתקיימת באמצעות מינהלת ההתחדשות העירונית באגף ההנדסה יחד עם הכשרת הישוב וקבוצת גבאי".

דניאל נמרודי, מקבוצת הכשרת הישוב: "זוהי אבן דרך משמעותית בקידום הפרויקט, שישנה את פני השכונה הוותיקה בעיר, עם מאות דירות חדשות, מבני ציבור ופיתוח סביבתי נרחב ועם נגישות תחבורתית מעולה. הכשרת הישוב מקדמת במתחם כ-530 דירות חדשות ברמת תכנון גבוהה ומפרט עשיר. יחידות אלו מצטרפות לאלפי יחידות דיור בתחום ההתחדשות העירונית שהכשרת הישוב מקדמת ברחבי הארץ. אנו גאים לשתף פעולה עם העירייה, עם קבוצת גבאי ומעל הכל עם נציגות הבעלים, אשר יחד איתנו משקיעות רבות בקידום הפרויקט".

אלי גבאי, מבעלי קבוצת גבאי : "הפרויקט הינו נקודת מפנה משמעותית בהתחדשות העירונית באור יהודה ומהווה את התב"ע הגדולה ביותר שמקודמת היום בעיר וישפר את חיי הקהילה הקיימת ויעודד הגירה של אוכלוסייה צעירה לשכונה. קבוצת גבאי מאמינה מאוד באור יהודה ובהתפתחותה, תכננה ובונה מאות יחידות דיור ולאחרונה החלה בהקמת פרויקט נוסף בעיר. בכוונת הקבוצה, שחלקה בפרויקט עומד על 900 יחידות דיור, להשקיע בו כ-1.5 מיליארד שקל. החברה תעבוד במלוא המרץ בשיתוף פעולה מלא עם העירייה, השותפים והתושבים כדי להביא למימושו".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:אור יהודהקבוצת גבאיהוועדה המקומית לתכנון ובנייה אור יהודהפינוי בינוי הכשרת היישוב
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...