חיבור לטבע, צבעים עמוקים ובמבוק: קבלו את הטרנדים העיצוביים שילוו אותנו ב-2025
לאחר מספר שנים שמשל בכיפה, הצבע האפור כבר לא, וכך גם העיצוב הברוטליסטי-תעשייתי. את מקומם יתפסו השנה צבעי אדמה לצד צבעים עמוקים מסקאלת הירוק והסגול, קווים מעוגלים ורכים ושימוש נרחב בבמבוק. כך תיראה שנת 2025 בעיצוב הבית
אדריכלות ותכנון: בועז שניר, צלם: רן ארדה
מי שהתרשם בשנים האחרונות שהצבע האפור שולט בעיצוב דירות - לא טועה. כבר שנים שהאפור הולך איתנו לכל מקום בעיצוב הדירה: ברצפה (בטון מוחלק אפור), בקירות ובריהוט. והנה לכם אחת הבשורות המרכזיות לשנת 2025 בתחום עיצוב הדירות - לא עוד. בשנה הקרובה צפוי האפור לפנות את מקומו לצבעים אחרים, כפי שמעידים פרסומיהן של ענקיות הצבעים השונות בפרוס השנה האזרחית החדשה.
באחרונה הכריזו חברות הצבעים על צבע השנה שלהן. ענקית הצבעים פנטון (PANTONE) הכריזה על המוס מוקה כצבע השנה שלה. "מדובר בגוון חום שוקולדי עמוק ומעודן", הסבירה פנטון את בחירתה, "המעורר תחושות של נוחות, חמימות ורוגע". בנג'מין מור בחרה בקינמון צפחה (Cinamon Slate), אותו תיארה כ"גוון קינמון עשיר וקטיפתי, המביא שילוב אלגנטי של סגנון מסורתי עם תחכום מודרני...תערובת עדינה של שזיף מעודן וחום קטיפתי, מציע עומק ורכות המשדרים נינוחות ותחכום".
מנהג בחירת "צבעי השנה" הגיע גם אל תעשיית הצבעים הישראלית. כך, נירלט שמפעלה בקיבוץ ניר עוז נחרב במתקפת חמאס ב-7.10, בחרה בגוון בהיר של סגול לבנדר, "המשלב בין התשוקה שלנו לחזור לחיות חיים שמחים ומלאי עזוז לצד הרצון שלנו ליהנות בכל יום מתחושה של רוגע ושלווה, תוך כמיהה לאושר ביתי, לאותנטיות של עיצוב ולפיתוח האינדיבידואל". ואילו טמבור בחרה ב-Toutch of Mint, או כפי שתיארה בעברית, "נגיעה בירוק", והסבירה: "הצבע נבחר בהשפעת השנה החולפת, שבמהלכה נוצרו תחושות של כאב, ספקות וכמיהה לתקווה, יציבות והתחדשות. הצבע שנבחר מסמל את החיבור לטבע, לצמיחה ולבלוב, ומבצע קשר עם תהליך ההתחדשות והאופטימיות של השנה הקרובה".
"ירוק עמוק ובורדו לצד גווני חול"
אז אמנם אין לנו צבע מנצח, אבל מה שברור, שאחרי האפור הקר, יהיה עכשיו הרבה יותר חם. "הגוון של הבטון מתחלף לגוונים חמים יותר", אומרת גל נרדי, סמנכ"לית השיווק של למינם, מותג גרניט הפורצלן האיטלקי. "אם 2024 התאפיינה בצבעי התבלין, כמו טרה קוטה, פפריקה, אבן חרצית, גווני חול, גם ב-2025 אנו ממשיכים להרגיש זאת בגוונים החמים וגווני החול, שלוקחים אותנו לשורשיות. לצידם יככבו גם גוונים עמוקים, של ירוק עמוק ובורדו, שייתנו איזו השלמה דרמטית".
האדריכל בועז שניר מחזק את דבריה ומוסיף כי "מתחזק הטרנד העיצובי השואף לחיבור לטבע וליסודות בסיסיים. זו מגמה שמדגישה שימוש בחומרים טבעיים המעוררים תחושת אדמה, שורשיות ואותנטיות, לצד ניקיון עיצובי וחמימות נעימה".
הגוונים הבולטים השנה, לדבריו, הם לבן חם, קרם עדין, עץ טבעי על גווניו השונים, ולבן שבור שמוסיף רוך ותחכום. במקביל, הוא אומר, רואים ירידה בשימוש בצבע שחור כאלמנט מרכזי, במיוחד בעיצוב המטבחים. "ארונות מטבח בצבע שחור הופכים פחות רלוונטיים, והנטייה היא לעבר צבעים בהירים וחמים יותר. גם לבן אקסטרה-קליר, שהיה פופולרי בשנים האחרונות, מפנה את מקומו לטובת גוונים רכים ואורגניים, שיוצרים מראה טבעי ואותנטי יותר".
צבעים בהירים וחמים יותר במטבח. משטחי למינם, יח"צ LAMINAM
האדריכלית מרים בסקון מציינת את צבעי החימר והקרמל, ו-ויויאן ברמן, מתכננת ומעצבת, המתעדכנת בקביעות בספר השנתי של "ה"טרנדבוק" (TrendBook), המרכז את המגמות בעולם העיצוב, אומרת שבישראל מככבים גווני החול, זאת בעוד שבעולם הרחב נראה השנה שימוש רב בצבעים עמוקים, כמו סגול, כחול, וירוק לגווניהם, וכן הזהב-צהוב. טרנד ה"קיר דגש" – צביעת קיר אחד בחלל בצבע שונה, שהיה מאוד פופולרי בעבר, כיום כבר לא, אומרת ברמן; במקום זה, משתמשים בצבע אחד ומגוונים במירקמים.
ההשפעה היפנית
מה באשר לסגנון העיצוב? בעניין הזה מסכימים כמעט כולם, שסגנון העיצוב התעשייתי, המאופיין בשימוש בבטון חשוף והרבה ברזל, שליווה אותנו בשנים האחרונות, כבר פחות פופולרי. "כבר ב-2024 התחלנו להיפרד מכל מה שקשור בברזל בבטון, אולי בגלל המלחמה", אומרת נרדי, "אנשים חיפשו יותר אלמנטים של חמימות, עיצוב רך יותר שמתבטא בעיגוליות. נראה את זה בריהוט, שולחנות אובאליים. זה מתקשר לחום ולרכות שאנו מחפשים".
גם המעצבת הילה הראלי, מעצבת הבית של גלריית הריהוט אוקנין, מרגישה שהסגנון התעשייתי פחות עובד היום. "יש שימוש בחומרי גלם טבעיים, אבל בקווים מעוגלים, רכים יותר", היא אומרת. שניר מציין את ההשפעה היפנית: "סגנון ה-Wabi-Sabi - השואב השראה מהאסתטיקה היפנית, שמעריכה את היופי שבפשטות, אי-השלמות והטבעיות – הולך וצובר תאוצה. השפעות ניכרות נוספות מגיעות מהסגנון הנורדי המאופיין בקווים נקיים ושקט ויזואלי, ומהעיצוב המדברי, ששואב השראה מנוף הטבעיות היבש והחמים, ומשלב מרקמים גולמיים וגוונים חוליים".
בסקון מציינת גם היא את ההשפעה היפנית, המתבטאת בין היתר במציאת פתרונות אחסון חכמים, פונקציונאליות וסדר, וגם שימוש רב בבמבוק.
המותג NATURE DESIGN בלעדית ב-OKNIN ( יח"צ)
ומה בעניין הריצוף? בשנים האחרונות כיכב הבטון המוחלק, לפניו הפרקט, ומה עכשיו? נרדי מדברת על אריחים גדולים, כך שיהיו כמה שפחות פוגות. כך למשל, למינם מייצרת אריחי ענק, של כ-160 על 320 ס"מ. מה שעוד פופולרי היום, אומרת הראלי, הוא הרזינה, שאמנם הוא חומר מלאכותי, אך מאפשר משטח אחיד ללא פוגות.
גם המעצבת נופר רוז, מציינת את הפופולריות של הרזינה. "בסופו של דבר, היא אומרת, פרקטיקה היא מעל הכל, והרזינה הוא חומר עמיד המצוין לאזורים שבהם יש שימוש מאסיבי, לרבות חדרים רטובים". הגוונים יהיו חוליים ובז'יים.
ברמן אומרת שלשיש יש היום מקום של כבוד, וגם ללמינציה - הליך ייצור סינטתי ליצירת משטחים בגוונים שונים - יש את המקום שלה, עדיין. "בעולם נשארו עם העץ, אבל אצלנו זה פחות מתאים, כי אנחנו לא אוהבים לתחזק. הטכנולוגיה בתחום עשתה פריצת דרך משמעותית, והיום אפשר לייצר למינציה כך שאי אפשר להבחין שזה לא עץ. יש נטייה להשתמש בחומרים יותר עמידים. הבמבוק לצורך העניין, מתאים: המראה שלו יפה ונקי, הוא ידידותי לסביבה, ועמיד.
חלונות גדולים כדי להכניס את הטבע הביתה
במסגרת החיבור לטבע, אומרת רוז, המגמה היא להכניס את הטבע הביתה, ולכן נראה חלונות גדולים בדירות ובבתים, שמאפשרים לראות את הירוק בחוץ. בכל מה שנוגע לריהוט, היא אומרת, אנשים רוצים לתת את הנגיעה האישית שלהם.
חלונות גדולים שיכניסו את הטבע הביתה. אדריכלות ועיצוב: בועז שניר, צלם: עוזי פורת
"ההעמדות הקונבנציונאליות של הריהוט כבר פחות נפוצות", אומרת גם הראלי. "במקומן נותנים מקום למשחק אקלקטי. " אנשים רוצים יותר טביעת אצבע ייחודית, בעולם מוצף חיקויים, ומשתמשים בהעמדות שנותנות איזה טוויסט. יש הרבה שימוש בעץ, וזכוכיות מעובדות עם טקסטורות".
בסקון מדברת על יצירת פינות בחלל, המשמשות פונקציות שונות, כמו למשל, פינת קפה או פינת התרגעות, וברמן מזכירה את המודולריות, שתפסה חזק: "לרהיטים יש יותר מפונקציה אחת. במקום קירות בונים רהיטים שעוזרים לנו לחצוץ בין חללים, ויש להם יותר מפונקציה אחת: כך למשל, רהיט שמצד אחד הוא משמש מקום לטלוויזיה ומהצד השני כארון".
"הכיוון הוא עיצובים קלילים ומינימליסטיים, שמשדרים אלגנטיות נינוחה והרמוניה", מתמצת שניר. "הסגנון הטוסקני הכבד, שבעבר שיקף יוקרה ואצילות, הולך ומאבד מכוחו. כיום הוא נתפס כמיושן ואף קיטשי, ומפנה את מקומו לעיצובים קלילים ועדכניים, שמדגישים חיבור לרגש ולתחושת הביתיות, תוך שמירה על איזון בין אסתטיקה פרקטית ליופי על-זמני".
כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!
תגובות