חדשות הנדל"ן: פונה אתר פסולת בשפלה; דוניץ מתקדמים בגבעתיים

המשטרה הירוקה ניקתה אתר פיראטי וחקרה שני מעורבים • הדיירים הסכימו להעברת פרויקט ההסתדרות מגינדי לאחים דוניץ • החלה הבנייה בפרויקט OLYMPIA TOWERS

שיתוף הכתבה
נסים אחיעזרא, מנכ"ל אחים דוניץנסים אחיעזרא, מנכ"ל אחים דוניץ

• צוות דרום במשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה החרימה משאית שנהגה השליך פסולת באתר לא מורשה סמוך ליישוב באר גנים שבשפלה, חקרה את נהג המשאית ומעורב נוסף, ופינתה את כל פסולת הבניין שהושלכה באתר. המהלך הוא סופה של פעילות אכיפה ממושכת של הצוות באזור, שכללה תצפית סמויה במשך כמה שבועות.

• חברת אחים דוניץ מדווחת כי קיבלה את הסכמת נציגות הדיירים בפרויקט הפינוי-בינוי ברחוב ההסתדרות בגבעתיים, להעברתו אליה מידי חברת גינדי השקעות. כזכור, החברה רכשה באפריל האחרון חברת בת של גינדי, שלה הזכויות בפרויקט זה, וכעת מדובר בשלב האחרון לקראת יציאתו לדרך, שכן מדובר בפרויקט עם תב"ע מאושרת. החברה מסרה כי אם לא תתקבלנה התנגדויות בתוך 60 יום, היא תחל במהלכים התכנוניים של הפרויקט. במסגרת התוכנית ייהרסו כ-168 דירות ישנות, ותחתן ייבנו כ-500 דירות חדשות. 

• הוועדה המחוזית חיפה הפקידה השבוע את תוכניות המתאר הכוללניות ליישובים אום אל פחם וערערה. תוכנית המתאר באום אל פחם כוללת תוספת של 23,000 יחידות דיור, שייתנו מענה להיקף אוכלוסייה של 80,000 תושבים עד לשנת 2030, וכן תוספת של כמיליון מ"ר עבור שטחי תעסוקה ותיירות ו-800,000 מ"ר עבור שטחי ציבור; תוכנית המתאר בערערה כוללת תוספת של 5,800 יחידות דיור, שייתנו מענה להיקף אוכלוסייה של 34,000 תושבים עד לאותה שנה. התוכנית כוללת גם תוספת של כ-190,000 מ"ר עבור מבני ציבור, כ-34,820 מ"ר עבור שטחי מסחר, כ-360,00 עבור שטחי תעסוקה וכ-14,000 מ"ר עבור שטחי תיירות.

• ועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית לתכנון ולבנייה דחתה את הערר שהוגש על החלטת הוולחו"ף לאישור התוכנית להקמת מתקן התפלה בגליל המערבי – ובכך למעשה נתנה אור ירוק להקמתו. הערר נדחה פה אחד, ובכך מאפשרת הוועדה את הקמתו של מתקן התפלה שמתוכנן להתפיל כ-200 מיליון מטרים מעוקבים של מים בשנה. המתקן יוקם בתחומי המועצה האזורית מטה אשר, באזור מפרץ עכו, בשטח של 14,000 דונם.

רני צים מרכזי קניות רוכשת את פרויקט "לב גני תקווה" תמורת 175 מיליון שקל, מהחברות צמח המרמן ואשדר (מקבוצת אשטרום ). "לב גני תקווה" הינו פרויקט מעורב שימושים המוקם בימים אלו על ידי שתי החברות, וכולל 250 יחידות דיור בשני מגדלי מגורים, לצד מרכז מסחרי הכולל גם שטחי משרדים ושטחי ציבור, בשטח של כ-8,800 מ"ר. כמו כן, כולל המרכז המסחרי 250 מקומות חניה. על פי ההסכם תמורת העסקה תשולם לאורך תקופת הבנייה, שצפויה להסתיים עד לסוף דצמבר 2020. עוד סוכם כי מחתימת ההסכם תמשיך רני צים לקדם ולנהל את השכרת השטחים המניבים, שכמה מהם כבר הושכרו על ידי המוכרות.

• חברת ארקו מודיעה כי חברת הבת שלה, GPM, רוכשת 63 תחנות דלק וחנויות נוחות בארה"ב, תמורת כ-36 מיליון דולר. מדובר בתחנות הנמצאות כולן במדינת ויסקונסין. לאחרונה דיווחה ארקו כי חתמה על מכתב כוונות לא מחייב לרכישת פעילות הכוללת כ-70 תחנות דלק וחנויות נוחות בהפעלה עצמית ופעילות אספקת דלקים לכ-1,350 תחנות דלק, ביותר מ-30 מדינות בארה"ב. היקפה הכספי של העסקה מסתכם בכ-415 מיליון דולר.

• חברת מניבים ריט מדווחת כי סיכמה על רכישת מקרקעין באזור התעשייה של רעננה, תמורת 51 מיליון שקל. הקרקע, בשטח של 3 דונם, כוללת בניין בשטח בנוי של 4,500 מ"ר, כולל חניון עילי שבו 40 חניות. החברה מדווחת כי 94% משטחי הנכס מושכרים, וכי הרווח התפעולי שיניב צפוי להיות כ-3.6 מיליון שקל בשנה.

• חברת ביג מרכזי קניות דיווחה כי השלימה את מכירת Town Center East – מרכז מסחרי בקליפורניה שבו החזיקה באמצעות חברת בת שלה (חברה שבה מחזיקה ביג ב-80%),תמורת 61 מיליון דולר. הנכס שווה, לפי ספרי החברה, 60 מיליון דולר, ונרכש על ידה תמורת 37 מיליון דולר. 

• חברת מגוריט ישראל דיווחה כי התקשרה בהסכם אופציה לרכישת פרויקט בשכונת יד אליהו בתל אביב, הכולל 55 יחידות דיור, תמורת 133.1 מיליון שקל. ההסכם כולל גם רכישה של 35 חניות, בתמורה ל-3.75 מיליון שקל, כך שהסכום הכולל הוא 136.7 מיליון שקל. הפרויקט טרם נבנה, ולמעשה החברה תרכוש את הזכויות במסגרתו.

• קבוצת כפיר מעדכנת כי החלה הבנייה בפרויקט OLYMPIA TOWERS שבשכונת גלי ים החדשה בקריית ים. מדובר בפרויקט מגורים שיכלול ארבעה בניינים, מתוכם שני מגדלים בני 25 קומות ושני בניינים בני 10 קומות. הפרויקט עוצב על ידי משרד האדריכלים אלף-בית.

• לאחר שבשבוע שעבר דיווחה על קבלת שני היתרי בנייה בתנאים להקמת פרויקטים מסוג תמ"א 2/38 בתל אביב, מדווחת השבוע בחרת מטרופוליס על קבלת היתר בנייה נוסף – הפעם להקמת פרויקט פינוי-בינוי בהרצליה. מדובר ב"מתחם מטרופוליס הרצליה", הממוקם במפגש הרחובות מנדלבלט-אבן עזרא, שבמסגרתו ייהרסו חמישה בניינים ישנים בני 4 קומות כל אחד, ובמקומם ייבנו ארבעה בניינים בני 14-11 קומות, עם 278 דירות.

• חברת חנן מור מעדכנת כי קיבלי היתרי בנייה לשני פרויקטים – האחד במודיעין והשני בחריש. הפרויקט במודיעין כולל הקמת 242 יחידות דיור (מתוכן 169 במסגרת תוכנית מחיר למשתכן ),וכן 3,250 מ"ר של שטחי מסחר. הפרויקט, MORE מודיעין, צפוי להניב לחברה הכנסות של יותר מ-340 מיליון שקל. הפרויקט השני, MORE בעיר, כולל הקמת כ-4,700 מ"ר מסחר וכ-6,900 מ"ר משרדים בחריש, וצפוי להניב הכנסה שנתית של 13 מיליון שקל לחברה.

• חברת מרדכי אביב תעשיות בניה מודיעה כי מכרה 60 יחידות דיור בפרויקט אביב במודיעין, במסגרת חתימה על חוזי מכירה. מדובר בפרויקט שבו מקימה החברה 118 יחידות דיור. 60 יחידות הדיור שנמכרו הן הראשונות שנמכרות בפרויקט, ושווי העסקה עומד על 73.7 מיליון שקל.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:אחים דוניץניסים אחיעזראמרדכי אביבמרדכי אביב תעשיות בנייהחנן מורקבוצת מורהיתר בנייהקבוצת כפירמגוריטביג מרכזי קניותמניבים ריטארקו החזקותרני צים מרכזי קניותועדת המשנה לעררים במועצה הארצית לתכנון ובנייההוועדה המחוזית חיפההמשרד להגנת הסביבה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...