ביג מממשת בארה"ב: מוכרת את החזקותיה בשני נכסים לקרן ריט אמריקאית תמורת כ-200 מיליון דולר

מדובר בשני מרכזי קניות פתוחים שבהם מחזיקה החברה ברוב הזכויות – מרכזים בערים פיניקס ובסקוטסדייל, אריזונה • על פי ההערכות, התזרים הצפוי לחברת הבת בגין העסקאות, אם יושלמו, יהיה כ-56.5 מיליון דולר

שיתוף הכתבה
חי גאליס, מנכ"ל ביג (ביג מרכזי קניות)חי גאליס, מנכ"ל ביג (ביג מרכזי קניות)

ביג מרכזי קניות מממשת נכסים בארה"ב: החברה עדכנה היום (א') כי חברה בת שלה, אשר פועלת באמריקה, התקשרה בני חוזים מחייבים למכירת שני נכסים שלה בארה"ב, לקרן ריט אמריקאית. סכום המכירה הכולל הוא 201.5 מיליון דולר.

נכס אחד שהחברה מתעתדת למכור הוא מרכז קניות פתוח בשם Camelback Colonnade בפיניקס, אריזונה. החברה מוסרת כי המרכז כולל שטח של כ-59,600 מ"ר, מתוכם כ-6,000 מ"ר קומת משרדים, בשיעור תפוסה כולל של כ-88%

נכס אחד שהחברה מתעתדת למכור הוא מרכז קניות פתוח בשם Camelback Colonnade בפיניקס, אריזונה. החברה מוסרת כי המרכז כולל שטח של כ-59,600 מ"ר, מתוכם כ-6,000 מ"ר קומת משרדים, בשיעור תפוסה כולל של כ-88%. שיעור ההיוון על ה-NOI הצפוי לשנת 2021, כ-9.4 מיליון דולר, הוא כ-8.5%. מחיר המכירה הוא 162.5 מיליון דולר – שוויו של הנכס בספרי החברה, והעסקה כוללת את מכירת כל החזקותיה (60%) במרכז. ביג מעדכנת כי הרוכשת כבר הפקידה סכום של 3.5 מיליון דולר עם חתימת החוזה.

הנכס הנוסף הוא Shops at Hilton Village בסקוטסדייל, אריזונה – גם כאן מדובר במרכז קניות פתוח, וגם בעסקה זו תמכור החברה את כלל החזקותיה במרכז, 80%. המרכז כולל כ-8,600 מ"ר של שטחים מסחריים, בשיעור תפוסה של כ-98%

הנכס הנוסף הוא Shops at Hilton Village בסקוטסדייל, אריזונה – גם כאן מדובר במרכז קניות פתוח, וגם בעסקה זו תמכור החברה את כלל החזקותיה במרכז, 80%. המרכז כולל כ-8,600 מ"ר של שטחים מסחריים, בשיעור תפוסה של כ-98%. החברה מעדכנת כי שיעור ההיוון על ה-NOI הצפוי לשנת 2021 עבור הנכס, כ-2.8 מיליון דולר, הוא כ-7.2%.

"מחיר המכירה הינו 37.5 מיליון דולר, סכום זהה לשווי המרכז בספרי החברה", כך בהודעת ביג מרכזי קניות לרשות לניירות ערך, "ובתוספת כ-1.5 מיליון דולר שתעביר הרוכשת למוכרת בגין תשלום קנס לפירעון מוקדם של ההלוואה עם השלמת העסקה, כך שסך התמורה הכוללת תעמוד על כ-39 מיליון דולר". עוד מציינת החברה כי חברת הבת שלה אינה הבעלים של הקרקע, אלא בעלת זכויות חכירה בה, לתקופה של כ-55 שנים. הרוכשת הפקידה סכום של מיליון דולר עם חתימת החוזה.

ביג מעדכנת כי התזרים הצפוי לחברת הבת שלה מהמכירה של שני הנכסים, אם תושלם, בניכוי עלויות נלוות צפויות, הוא כ-56.5 מיליון דולר. "שני החוזים כפופים לבדיקת נאותות שתבצע הרוכשת", מדגישה ביג. "ההתקשרות בחוזים למכירת המרכזים תואמת את אסטרטגיית החברה למימוש אחזקותיה בארה"ב".

התזרים הצפוי לחברת הבת מהמכירה של שני הנכסים, אם תושלם, בניכוי עלויות נלוות צפויות, הוא כ-56.5 מיליון דולר. "ההתקשרות בחוזים למכירת המרכזים תואמת את אסטרטגיית החברה למימוש אחזקותיה בארה"ב"

נזכיר כי מימוש זה בא, בין היתר, על רקע הפיכתה של ביג לבעלת השליטה בחברת אפי נכסים , זאת לאחר שרכשה מניות נוספות שלה והגיעה ל-48.61% החזקה בחברה. על פי ההערכות שניתנו בעת פרסום המהלך מצד ביג בסוף ינואר האחרון, ההצעה שניתנה לבעלי המניות של אפי נכסים במסגרת הצעד משקפת מחיר עסקה כולל של עד 1.85 מיליארד שקל.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרשות לניירות ערךביג מרכזי קניותאפי נכסיםחי גאליסנדל"ן חו"ל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...