חדשות הנדל"ן: התקדמות בשני מתחמי פינוי-בינוי בירושלים; שפיר זכתה במכרז רמ"י ברמה"ש

הוועדה המקומית המליצה על הפקדת תוכנית פינוי-בינוי בקריית היובל, ואישרה תוכנית פינוי בינוי בגילה • שפיר תשלם כ-138 מיליון שקל על הזכייה • צרפתי צבי ובניו מוכרת דירות בבאר יעקב ב-כ-129 מיליון שקל

שיתוף הכתבה
ראש עיריית ירושלים, משה ליאון (ראובן קופיצ'ינסקי)ראש עיריית ירושלים, משה ליאון (ראובן קופיצ'ינסקי)

• עיריית ירושלים, באמצעות הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, אישרה לאחרונה להפקדה בוועדה המחוזית תוכנית פינוי-בינוי שבמסגרתה ייבנו שני מבני מגורים חדשים ברחוב טור סיני בשכונת קריית היובל. מדובר במבנים שיכללו 95 יחידות דיור חדשות, לצד שטח ציבורי חדש להולכי רגל ומבני ציבור חדשים. התוכנית משתרעת על פני כ-2.2 דונמים בין רחוב פסח חברוני לרחוב טור סיני, וקובעת שטח למגורים בן כ-1.9 דונמים, וצפונית לו שטח ציבורי פתוח בגודל כ-300 מ"ר. התוכנית כוללת הריסה של שלושה מבנים קיימים, בני חמש קומות כל אחד, עם 27 יחידות דיור, והקמת שני מבני המגורים החדשים – אחד בן עשר קומות ואחד בן שש קומות. בתת הקרקע מתוכננים חניונים משותפים. מגישת התכנית היא חברת אוונגליסט התחדשות עירונית , ועורך התכנית הוא אלכסנדר קרופיצקי ממשרד מטרופוליסאכ אדריכלים.

 

• לצד זה, אישרה הוועדה המקומית בירושלים תוכנית פינוי-בינוי נוספת, בשכונת גילה: במקום 183 יח"ד הקיימות כיום לאורך רחוב הרוזמרין, יוקמו שני מגדלים בני 35 קמות ושני מבנים בני 17 קומות, עם 800 יח"ד, כולל מסחר ומבני ציבור. קומת הקרקע, שתפנה לכיוון מסלול הרכבת הקלה שיחלוף בסמוך, תהיה מסחרית, יותרו בה שימושי תעסוקה וישולבו בה כ-2,200 מ"ר של מבני ציבור, בתוך המבנים המוצעים. יזמית התוכנית היא החברה להתחדשות ירושלים , ואדריכל התכנית הוא יהודה פייגין ממשרד פייגין אדריכלים.

• חברת שפיר מגורים, מקבוצת שפיר הנדסה ותעשייה, הודיעה השבוע כי זכתה במכרז פומבי של רשות מקרקעי ישראל לרכישת זכויות להקמת המרכז המסחרי בשכונת נווה גן ברמת השרון. החברה תשלם על הזכייה כ-138 מיליון שקל. "במסגרת הפרויקט, ייבנה מרכז מסחרי בשטח כולל של מאות דונמים, וכן חניון תת-קרקעי בצמוד לפארק רחב ידיים בגודל של עשרות דונמים", מסרה החברה בהודעת הזכייה. "המרכז המסחרי יתוכנן ויופעל ברמה הגבוהה ביותר, ובהתאם לסטנדרט האיכותי של חברת שפיר מגורים".

• חברת צרפתי צבי ובניו הודיעה כי חברה בת שלה התקשרה בהסכם מכר דירות עם צד שלישי שאינו קשור לחברה, למכירת 57 יחידות דיור בפרויקט מהותי מאוד בהקמה בבאר יעקב, פרויקט LIVE, הכולל שני מגדלי מגורים בהם 190 יחידות דיור. תמורת הממכר תשלם הרוכשת לצרפתי ושות' כ-128.72 מיליון שקל, צמוד למדד תשומות הבנייה. "יצוין כי צרפתי ושות' הגישה באוקטובר 2021 למשרד הכלכלה בקשה לפי חוק לעידוד השקעות הון, לפיה מבוקש להכיר בממכר כיחידות דיור המיועדות להשכרה", נכתב בהודעתה. "בהתאם להסכם, נקבע שהרוכשת תיכנס בנעלי צרפתי ושות' בכל הקשור לבקשה הנ"ל ולרבות לעניין קבלת כל הטבות המס בקשר לממכר וצרפתי ושות' אינה אחראית לאישור ו/או אי-אישור הבקשה".

קבוצת MORE מעדכנת כי הוועדה המיוחדת לתכנון ובנייה בחריש אישרה לאחרונה תוכנית להגדלת זכויות הבנייה במגרש בבעלותה בחריש, מ-11,033 מ"ר ל-34,085 מ"ר, המהווים תוספת של 7,840 מ"ר עיקרי למסחר ולשירותים ו-15,212 מ"ר שטח שירות מעל לקרקע ומתחתיה. "מטרת התוכנית היא לקדם ולפתח את המתחם עבור האוכלוסייה הגדלה בעיר חריש, תוך הגדלת זכויות הבנייה למסחר ולתעסוקה", נכתב בהודעתה לרשות לניירות ערך.

• חברת הכשרת הישוב הודיעה אתמול (ה') כי התקבל בידיה היתר חפירה ודיפון בתנאים ביחס להקמת מגדל יעקב נמרודי בתל אביב, וכי החברה "נערכת לתחילת ביצוע העבודות במתחם באופן מיידי". נציין כי הוועדה המחוזית אישרה את הקמת המגדל בפברואר 2020.

רוטשטיין נדל"ן הודיעה השבוע כי נבחרה כזוכה בהליך הזמנה להציע הצעות שנערך על ידי חברת עזרה ובצרון ובעלי הזכויות של כ-56 דירות ברחוב מעפילי אגוז 64-60 בתל אביב-יפו, להקמת פרויקט התחדשות עירונית מסוג פינוי-בינוי במתחם. "בכפוף להתקיימות התנאים המתלים, ובהתאם לתב"ע החלה על המקרקעין אשר הופקדה למתן תוקף, עתידה הקבוצה במסגרת הפרויקט להרוס את יחידות הדיור הקיימות (56 במספר) ולבנות במקומן כ-156 יח"ד", כך בהודעת החברה לרשות לניירות ערך. "להערכת החברה, שלב השלמת החתימות יימשך כשנה. בהתאם להערכה ראשונית של החברה, היקף ההכנסות הצפוי מהפרוי קט הינו כ-212 מיליון שקל, והיקף העלויות הצפוי הוא כ-175 מיליון שקל". נציין כי התוכנית הופקדה בוועדה המקומית ביוני 2021.

• שורה של מינויים חדשים בחברת אבני דרךהתחדשות עירונית , "כחלק ממגמת הצמיחה וההתרחבות המאפיינת את הקבוצה בשנים האחרונות", כך בהודעתה השבוע. הקבוצה הודיעה על מינויים של רו"ח אריאל אדלשטיין לתפקיד סמנכ"ל פיתוח עסקי; של חנה שוורץ לתפקיד סמנכ"לית שיווק ומכירות של הקבוצה; ושל רויטל קררי לתפקיד מנהלת השיווק והפרסום של הקבוצה.

• חברת מישורים מעדכנת כי השותף המקומי של החברה בארה"ב מימש לאחרונה אופציה לרכישה מידי החברה של כ-10% מהחזקות השותפות הייעודיתאשר בבעלותה מרכז המסחר והבילוי הידוע בשם "The Grove at Wesley chapel" הממוקם בסמוך לעיר טמפה במדינת פלורידה, בתמורה לסך של כ-4.8 מיליון דולר (כ-15.4 מיליון שקל),"המייצגים את עלות ההשקעה בהון השותפות בתוספת ריבית מוסכמת, כך שנכון למועד הדו"ח, מחזיקה החברה בכ-50% מהחזקות השותפות", כך בהודעתה לרשות לניירות ערך.

• עיריית תל אביב-יפו הודיעה השבוע שתשפץ את אצטדיון שכונת התקווה, בהשקעה של כשמונה מיליון שקל. כיום האצטדיון פועל חלקית ומצבו הפיזי מצריך שיפוץ. השלב הראשון של עבודות השיפוץ יכלול עבודות בטיחות לטריבונה כולל חיזוק, שיקום ואיטום בטונים, החלפת מושבים והתאמות לרישוי עסקים, והוא עתיד להסתיים בסוף מאי 2022. פרויקט השיפוץ יבוצע על ידי חברת גני יהושע. "האצטדיון ימשיך לשמש את קבוצת בני יהודה לאימונים, והמשחקים הרשמיים של הקבוצה ימשיכו להתקיים באצטדיון בלומפילד", נכתב בהודעת העירייה.

• בזק בינלאומי וסרברפארם תשתיות ישראל (שותפות של סרברפארם העולמית עם קרן תשתיות ישראל) הודיעו על שיתוף פעולה להקמת DATA CENTER בישראל, בהשקעה של כ-500 מיליון שקל. מדובר בחוות שרתים שתשתרע על שטח של כ-9,000 מ"ר, והיא החווה הראשונה של השותפות בישראל, מבין כמה חוות אשר היא מתכננת להשיק בישראל ובמזרח התיכון בשנים הקרובות.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלעיריית ירושליםהרשות לניירות ערךהתחדשות עירוניתהכשרת הישובמגדל יעקב נמרודימישוריםהוועדה המקומית לתכנון ובנייהצרפתי צבי ובניוקבוצת MOREעזרה ובצרוןאדריכל יהודה פייגיןמשרד פייגין אדריכליםעיריית תל אביב-יפושפירהחברה להתחדשות עירוניתרוטשטייןאבני דרך התחדשות עירוניתאוונגליסט התחדשות עירוניתאדריכל אלכסנדר קרופיצקימטרופוליסאכ אדריכליםאצטדיון שכונת התקווהשכונת התקווהסרברפארם תשתיות ישראלבזק בינלאומיפינוי בינוי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...