בקשה לתביעה ייצוגית נגד רותם שני וגיא ודורון לוי: "קבעו מנגנון הצמדה למדד שאינו חוקי"

שני רוכשים של דירות בפרויקטים נפרדים של רותם שני וגיא ודורון לוי טוענים כי השתיים קבעו מנגנון "אשר מצמיד בחלקו את התשלום המשולם למדד עתידי ולא ידוע" – ומזמינים רוכשים נוספים משבע השנים האחרונות להצטרף לתביעה

שיתוף הכתבה
יהודה (דידי) ידידיה ואבי טוריסקי, בעלי רותם שני (יח"צ)יהודה (דידי) ידידיה ואבי טוריסקי, בעלי רותם שני (יח"צ)

בקשה לתביעה ייצוגית נגד שתי חברות הנדל"ן רותם שני וגיא ודורון לוי: לפני ימים אחדים הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה לייצוגית נגד השתיים, זאת סביב הצמדת תשלומים על דירת שמכרו החברות, במנגנון שלדברי המגישים אינו חוקי.

את הבקשה לאישור תביעה ייצוגית הגישו שני רוכשים – האחד רכש דירה בפרויקט Loft & More של גיא ודורון לוי בראש העין, והשני בפרויקט " רותם שני גני תקווה" של רותם שני. הם טוענים לנזק של 2,533.02 שקל לכל אחד, ולנזק כולל לכל חברי הקבוצה שמסתכם ביותר מ-2.5 מיליון שקל

את הבקשה לאישור תביעה ייצוגית הגישו שני רוכשים – האחד רכש דירה בפרויקט Loft & More של גיא ודורון לוי בראש העין, והשני בפרויקט " רותם שני גני תקווה" של רותם שני, באמצעות עו"ד ניר גורן. הם טוענים לנזק של 2,533.02 שקל לכל אחד, ולנזק כולל לכל חברי הקבוצה שמסתכם ביותר מ-2.5 מיליון שקל.

"המבקשים רכשו מהמשיבות דירות מגורים בשלבי בנייה שונים", כך בבקשה שהוגשה לבית המשפט. "בהתאם להוראות הסכם המכר, תשלום התמורה מכוח הסכמי המכר נקבע כך שהתשלומים יועברו עם התקדמות הליך הבנייה, ויוצמדו למדד מחירי התשומה בבנייה למגורים.

בהסכמי המכר של המשיבות נקבע מנגנון הצמדה הקובע כי תשלומים המשולמים בין 1 ל-15 לחודש – קרי בטרם פורסם המדד לאותו חודש – יוצמדו למדד שיפורסם רק בהמשך אותו חודש. מדובר, אפוא, במנגנון הצמדה לא חוקי. כפועל יוצא מהצמדה זו הוסיפו המשיבות לעצמן תשלום נוסף על חשבון המבקשים, מעבר להצמדה הנדרשת.

המשיבות קבעו בחוזה מנגנון הצמדה לא חוקי, פסול ומקפח, אשר מצמיד בחלקו את התשלום המשולם למדד עתידי ולא ידוע במועד התשלום. בכך גרמו המשיבות למבקשים, וליתר חברי הקבוצה, לשלם סכום נוסף בגין הצמדת התמורה המשולמת הנובע משינוי המדד, שיחול במועד מאוחר למועד ביצוע התשלום בפועל"

המשיבות קבעו בחוזה מנגנון הצמדה לא חוקי, פסול ומקפח, אשר מצמיד בחלקו את התשלום המשולם למדד עתידי ולא ידוע במועד התשלום. בכך גרמו המשיבות למבקשים, וליתר חברי הקבוצה, לשלם סכום נוסף בגין הצמדת התמורה המשולמת הנובע משינוי המדד, שיחול במועד מאוחר למועד ביצוע התשלום בפועל. 

במילים אחרות, במקרה שבו המדד עולה, גבו המשיבות תשלום המגלם הפרש הצמדה נוסף בגין מדד מאוחר, שמשמעו הגדלת סכום התמורה ויצירת רווח נוסף על חשבון רוכשי הדירות, הם המבקשים וחברי הקבוצה, וזאת ללא כל הצדקה עניינית. מדובר בתשלום שנועד להשיא את רווחי המשיבות על חשבון הרוכשים".

המגישים מבקשים כי חברי הקבוצה המגישה את התובענה הייצוגית יהיו "כל מי שרכש נכס מהמשיבות (ביחד ולחוד), ואשר לפחות אחד מתשלומי התמורה עבור הנכס הוצמד למדד שטרם פורסם בעת התשלום שביצע בפועל, וזאת בשבע השנים האחרונות, ועד למתן פסק דין בתובענה".

לעיון בבקשה לחצו כאן

חברת רותם שני דיווחה על הגשת הבקשה לרשות לניירות ערך, וכתבה בהודעתה כי "החברה לומדת את פרטי התובענה ואת הבקשה לאשרה כייצוגית, ולא יכולה להעריך בשלב זה את סיכויי התביעה ואת הסיכויים לאישורה כתובענה ייצוגית". מחברת גיא ודורון לוי נמסר כי "החברה לומדת את כתב התביעה ותגיב בהתאם".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרשות לניירות ערךגיא ודורון לויבית המשפט המחוזירותם שניתביעה ייצוגיתאבי טוריסקידידי ידידיה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...