וולת'סטון נגד חברת איי.אי.די: חייבת 13.5 מיליון שקל למרות הכנסות פוטנציאליות של כ-29 מיליון שקל

חברת המימון הגישה בקשה למינוי כונס נכסים ולאכיפת השיעבודים שכנגדם ניתנה ההלוואה – זאת לאחר שהיזמית "נטשה את האתר והפסיקה העבודות" • זו החברה השנייה שמפרה את הסכם ההלוואה בפרויקט

שיתוף הכתבה
תמ"א 38 - אילוסטרציה (שאטרסטוק)תמ"א 38 - אילוסטרציה (שאטרסטוק)

הקלות שבה פרויקט בודד יכול להתמוטט: חברת מימון הנדל"ן וולת'סטון דורשת אכיפת שיעבודים ומינוי כונס נכסים לחברת איי.אי.די, יזמית בפרויקט תמ"א 1/38 בחולון, לאחר שלטענתה "נטשה את האתר והפסיקה העבודות", זאת בעוד היא חייבת לוולת'סטון 13.5 מיליון שקל.

חברת המימון הגישה בקשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב, למינוי מינוי כונס נכסים אשר יהיה בעל הסמכויות שניתנו במקור ליזמית, איי.אי.די, בהתאם להסכם התמ"א, ובעל כל הסמכויות הנדרשות לצורך השלמת הפרויקט; כמו כן היא דורשת, כאמור, אכיפת השיעבודים שהתבצעו במסגרת הסכם ההלוואה מול איי.אי.די.

נציין כי החוב הנקוב של היזמית, 13.5 מיליון שקל כאמור, נמוך ממחצית ההכנסות הפוטנציאליות מהפרויקט: מדובר בפרויקט תמ"א 38 שבמסגרתו אמורות היו להיבנות 17 יחידות דיור חדשות, זאת כתוספת לבניין בן 24 דירות. על פי הבקשה שהוגשה לבית המשפט, עד היום נמכרו 12 מתוך 17 הדירות החדשות, ועבור הדירות הנותרות – חמש דירות בסך הכול – ניתן לקבל עוד 8.5 מיליון שקל, ממוצע של 1.7 מיליון שקל. על פי תחשיב גס זה, החברה המבצעת אמורה הייתה לקבל עבור 17 הדירות 28.9 מיליון שקל.

צפו בבקשה במלואה כפי שהוגשה לבית המשפט

לא החברה הראשונה שהפרה את הסכם ההלוואה

הסיפור לוקח אותנו כמה שנים לאחור, אז הייתה זו חברה אחרת, חברת שופנהאואר, שחתמה מול וולת'סטון על הסכם הלוואה למימון ביצוע פרויקט הבנייה, ברחוב המתמיד 8-4 בחולון, שבו אמורות להיות בסופו של דבר 41 יחידות דיור.

עוד מציינת וולת'סטון בבקשתה כי נדרש סכום של עד שני מיליון שקל לסיום הבנייה. היא מצהירה ומדגישה כי "ניתן לממן את המשך ביצוע הפרויקט באמצעות קבלת כספי רוכשי הדירות שנמכרו ובאמצעות כספי הדירות שיימכרו, לחשבון ייעודי שייפתח לשם כך"

שופנהאואר לא עמדה בהתחייבות, והעבירה את ההסכם לחברת אמריקן ישראל פיתוח שופ. בהמשך נחתמו ההסכמים מול חברת איי.אי.די, אשר ביקשה אשראי בסך 9.8 מיליון שקל. גם היא, כאמור, לא עמדה בהסכמים – ואף נטשה את אתר הבנייה, בסביבות חודש אוגוסט 2021, כך לטענת המבקשת.

עוד מציינת וולת'סטון בבקשתה כי נדרש סכום של עד שני מיליון שקל לסיום הבנייה. היא מצהירה ומדגישה כי "ניתן לממן את המשך ביצוע הפרויקט באמצעות קבלת כספי רוכשי הדירות שנמכרו ובאמצעות כספי הדירות שיימכרו, לחשבון ייעודי שייפתח לשם כך". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתוולת'סטוןכינוס נכסיםבית המשפט המחוזיתמ"א 38איי.אי.דישופנהאואראכיפת שיעבודים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...