לאחר הראיון עם מיכאל אסף אושר: "התיחום הכספי" לפעילות עמידר בדיור הציבורי – 2.2 מיליארד שקל; תהפוך ליזמית התחדשות עירונית

זאת לאחר הראיון שלו עם מיכאל אסף בפסגת הנדל״ן, על פי אישור צוות מנכ"לים – להסכם שעוד צריך להיחתם מול משרד הבינוי והשיכון באופן רשמי • העמלה שמקבלת החברה מכל דירה שהיא רוכשת עבור הדיור הציבורי – 10,000 שקל

שיתוף הכתבה
יגאל אהרוני, מנכ"ל חברת עמידר (יח"צ)יגאל אהרוני, מנכ"ל חברת עמידר (יח"צ)

תקציבה של עמידר לפעילות בדיור הציבורי יגדל – והיא תוכל רשמית לעסוק גם בהתחדשות עירונית: כך עדכנה היום (ב') החברה במסגרת הודעתה על אישור של צוות המנכ"לים של החברה לתיקון עקרונות הסכם הניהול עם משרד הבינוי והשיכון .

"ביום 12 בדצמבר 2021 אישר צוות המנכ"לים תיקון עקרונות להסכם, המפורטים במסמך עקרונות להסכם מסגרת עם החברה", כך בהודעתה של עמידר לרשות לניירות ערך, "שעיקרו הרחבת התיחום הכספי לצורך ביצוע רכש דירות לדיור הציבורי בהיקף של 1.2 מיליארד שקל, כך שהסך הכולל יעמוד על 2.2 מיליארד שקל. הנוסח המתוקן של מסמך העקרונות פורסם להשגות, שאותן ניתן להגיש עד ליום 25 בדצמבר 2021. 

הנוסח כולל, נוסף על כך, אפשרות ביצוע פרויקטים להתחדשות עירונית בנכסי הדיור הציבורי ובשכונות שיקום, על ידי החברה או בדרך אחרת שתיקבע ועדת סל הפרויקטים לפי הסכם התחדשות עירונית בין החברה לבין משרד הבינוי והשיכון , כיזם התחדשות עירונית, לרבות ביצוע באמצעות חברה יזמית או בשותפות עימה, או בדרך של העברת הזכויות בפרויקט התחדשות עירונית, כולו או חלקו"

הנוסח כולל, נוסף על כך, אפשרות ביצוע פרויקטים להתחדשות עירונית בנכסי הדיור הציבורי ובשכונות שיקום, על ידי החברה או בדרך אחרת שתיקבע ועדת סל הפרויקטים לפי הסכם התחדשות עירונית בין החברה לבין משרד הבינוי והשיכון , כיזם התחדשות עירונית, לרבות ביצוע באמצעות חברה יזמית או בשותפות עימה, או בדרך של העברת הזכויות בפרויקט התחדשות עירונית, כולו או חלקו, והכול בהתאם להוראות הסכם ההתחדשות העירונית כאמור.

יובהר כי החברה טרם התקשרה עם המשרד בתיקון להסכם (המעגן את הנוסח המתוקן של מסמך העקרונות),אשר תנאיו טרם גובשו, אין ודאות כי החברה תתקשר בו, והחתימה עליו כפופה לקבלת אישורים שונים, ובכלל זה אישור האורגנים המוסמכים של החברה".

נזכיר כאן שני דברים: הראשון – הצהרתו של מנכ"ל עמידר החדש, יגאל אהרוני, באשר לפעילות עמידר בתחום ההתחדשות העירונית. הוא אמר לפני כחודש, בריאיון ראשון שלו לתקשורת, עם מנכ"ל מרכז הנדל"ן מיכאל אסף במסגרת כנס פסגת הנדל"ן 2021, כי עמידר "פותחת את הדלת ליזמים בהתחדשות עירונית". כאן תוכלו לצפות בריאיון המלא

הדבר השני: בדצמבר 2018 חתמה החברה על תוספת להסכם הניהול עם משרד הבינוי והשיכון ,  המסדירה את פעילות החברה בתחומים הקשורים לרכש דירות לדיור הציבורי, ושם נקבע כי התיחום הכספי של ההתקשרות עם החברה לצורך ביצוע רכש של דירות לדיור הציבורי יורחב בהיקף של מיליארד שקל.

"בהתאם לתוספת להסכם הניהול, החברה תשתמש בכספי הרכש לרכישת דיור ציבורי", נכתב על התוספת להסכם בדו"ח המסכם של החברה לשנת 2020. "המקור התקציבי לכספי הרכש יהא כספים הנצברים בקרן הדיור הציבורי, או כספים אחרים - אם הממשלה תקצה כספים כאמור על פי שיקול דעתה. עבור ביצוע כל הפעולות במסגרת רכישת כל דירה תהיה החברה זכאית לעמלה בסך של 10,000 שקל".

באותה הזדמנות העריכה החברה כי אם כספי הרכש יגיעו לסכום של מילארד שקל, היא תוכל לרכוש 800-700 דירות, "אשר יזרימו לחברה הכנסות מעמלות בהיקף שינוע בין שבעה לשמונה מיליון שקל. כמו כן, דירות שיירכשו ויועברו לניהולה של החברה, צפויות לספק לחברה הכנסות נוספות בגין דמי ניהול". יש לציין כי בדו"ח הכספי ל-2020 דיווחה החברה כי היא מנהלת כ-38,000 נכסים בתחום הפעילות "דיור קבע", זאת מתוך סך של כ-54,000 נכסים אשר מיועדים לדיור הציבורי.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משרד הבינוי והשיכוןהרשות לניירות ערךפסגת הנדל"ןדיור ציבוריעמידרמיכאל אסףיגאל אהרוני
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...