משנה כיוון: רוטשטיין בעסקה חדשה על קרקע שביקשה לרכוש ב-2019; תשלם 32.5% פחות על כל דירה שתיבנה

החברה סיכמה לפני כשנתיים וחצי על רכישת 12 דונם מבעלי קרקע בבאר יעקב, לפי מפתח תשלום של 525,000 שקל לכל יח"ד שתאושר בתב"ע המקודמת במקום • במקום זאת היא רוכשת 14, בעסקת נטו, לפי מפתח של 354,000 שקל ליח"ד

שיתוף הכתבה
מנכ"ל רוטשטיין נדל"ן, אבישי בן-חיים (רוטשטיין נדל"ן)מנכ"ל רוטשטיין נדל"ן, אבישי בן-חיים (רוטשטיין נדל"ן)

=

המחירים עולים ועולים? עסקה חדשה של רוטשטיין נדל"ן על קרקע שביקשה לרכוש לפני כשנתיים וחצי, דווקא מפחיתה משמעותית את המחיר שתשלם: החברה הודיעה היום (ב') כי התקשרה בהסכם מתלה לרכישת 14 דונם בבאר יעקב – במקום רכישה של 12 דונם באותו שטח. התמורה הכללית נקבעה על 354,000 שקל לכל יח"ד שתיבנה על הקרקע, לעומת מפתח של 525,000 שקל לכל יח"ד שנקבע ב-2019.

המדובר הוא בעסקה שעליה דיווחה רוטשטיין ביולי 2019, מול בעלי קרקע בעיר. אז, כאמור, שטח הקרקע הכלול בעסקה היה 12 דונם – וכעת חתמה החברה על הסכם מותלה חדש מול אותם מוכרים, "בתנאים שונים מהתנאים שנקבעו בהסכם האופציה אשר פקע ובוטל על כל תנאיו", כך לשון ההודעה.

ההסכם החדש מותנה, בדומה להסכם הקודם, בהיקף התב"ע שתאושר בשטח. על פי פרטיו, תשלם החברה עבור המקרקעין 354,000 אלף שקל לכל יח"ד, "בהתאם לכמות היחידות שתאושר בתב"ע
המפורטת. ההסכם כולל תנאי מתלה שבו נקבע כי יש לקבל אישור תב"ע מפורטת, שמכוחה ניתן לבנות מינימום 135 יח"ד, עד ליום 26 בנובמבר 2026.

אם יאושרו במסגרת התב"ע המפורטת זכויות לבנייתן של פחות מ-135 יח"ד, לחברה מוקנית זכות לרכוש את המקרקעין בתמורה שלא תפחת מסך של 47.7 מיליון שקל"

אם יאושרו במסגרת התב"ע המפורטת זכויות לבנייתן של פחות מ-135 יח"ד, לחברה מוקנית זכות לרכוש את המקרקעין בתמורה שלא תפחת מסך של 47.7 מיליון שקל; אם יאושרו במסגרת התב"ע המפורטת זכויות לבנייתן של 100-80 יח"ד, תוקנה לחברה זכות לרכישת המקרקעין באמצעות הסכם קומבינציה, בהתאם לתנאים שיקבעו בין הצדדים באותו המועד; אם יאושרו במסגרת התב"ע המפורטת זכויות לבנייתן של פחות מ-80 יח"ד, למוכר תוקנה זכות לביטול העסקה".

למרות התנאי האחרון מדגישה החברה כי עומדת לה הזכות לרכוש את המקרקעין במחיר המינימום, גם אם המוכר יממש את זכות המוכר לביטול. נוסף על כך, לחברה הזכות לבטל את ההתקשרות בכל זמן, מסוף 2023, אם התנאי המתלה לא יתקיים עד אז.
 
אם כן, החברה תשלם על פי ההסכם החדש מחיר ליח"ד הנמוך בכ-32.5% מהמחיר שנקבע בהסכם הראשוני ב-2019. ברוטשטיין מסבירים כי העסקה המקורית כללה הטלת ההשבחה על המוכר, וכעת שונתה לעסקת נטו, שבמסגרתה היטל ההשבחה יחול על החברה. "המחיר הנמוך נגזר מכך שהעסקה נחתמה לפני יותר משנתיים" נמסר מהחברה.

בהתאם להערכה ראשונית של החברה, היקף ההכנסות הצפוי מהפרויקט (בהנחה שיאושרו 180 יח"ד במסגרת התב"ע המפורטת) הוא כ-340 מיליון שקל, והיקף העלויות הצפוי בפרויקט הוא כ-290 מיליון שקל"

"בהתאם להערכה ראשונית של החברה, היקף ההכנסות הצפוי מהפרויקט (בהנחה שיאושרו 180 יח"ד במסגרת התב"ע המפורטת) הוא כ-340 מיליון שקל", נכתב בהודעתה של רוטשטיין לרשות לניירות ערך, "והיקף העלויות הצפוי בפרויקט הוא כ-290 מיליון שקל".

כאמור, החברה מעריכה כי על הקרקע ניתן לבנות כ-180 יחידות דיור חדשות. עוד עדכנה החברה במסגרת הודעתה מהיום כי בחודש אפריל השנה אישרה הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז את תוכנית המתאר המאפשרת את שינוי ייעוד השטח מקרקע חקלאית לקרקע בייעוד מגורים.
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:היטל השבחההרשות לניירות ערךעסקת קומבינציהרוטשטיין
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...