"הזרקור": שיחה אישית עם עמיר רחלבסקי, מנכ"ל ובעלים חברת גרופית

האנשים המשפיעים בענף הנדל"ן נחשפים ומספרים כיצד הם הגיעו לעמדות המפתח המובילות ומנתחים את מצב הענף מנקודת מבטם • סדרת הכתבות על האנשים המובילים בענף הנדל"ן בישראל • עמיר רחלבסקי מדבר על הכול

שיתוף הכתבה
עמיר רחלבסקי, מנכ"ל ובעלים חברת גרופית (רפי קורן)עמיר רחלבסקי, מנכ"ל ובעלים חברת גרופית (רפי קורן)

ענף הנדל"ן הוא ללא ספק אחד מענפי המשק הרגישים לאין ספור שינויים המתרחשים סביבנו. כללי המשחק משתנים בקצב מואץ, ומי שלא עומד בקצב נותר מאחור. את ספינת הנדל"ן הארצית מובילים מיטב המוחות הישראלים - המנהלים חברות נדל"ן עם מחזורי כספים בהיקפים עצומים. במדור זה אנו צוללים אל מאחורי הקלעים של הדמויות המובילות את הענף בישראל: מה הוביל אותם לשם? כיצד ההחלטות שהם קיבלו במעלה הדרך, סייעו להם לפרוץ קדימה? ומה עתידו של הענף מנקודת מבטם? מרכז הנדל"ן בשיחה אישית עם עמיר רחלבסקי מנכ"ל ובעלים חברת גרופית .

מה היה הרגע שבו החלטת להצטרף לעולם הנדל"ן?

"כבר בתור ילד ספגתי את הוויית הבניה וידעתי שאלמד את התחום הזה ולאחר מכן אצטרף לחברה המשפחתית שאבי הקים. בחופשות מבית הספר, עבדתי באתרי הבניה ובמפעל לייצור בלוקים שהיה בבעלות החברה וכשגדלתי הצטרפתי גם לפגישות עסקיות עם ספקים ולקוחות. בשירותי הצבאי הייתי בחיל משטרה צבאית, השתחררתי בדרגת סגן לאחר ארבע שנות שירות ומיד נרשמתי ללימודי הנדסה אזרחית בטכניון, סיימתי את לימודי בשנת 88 כמצטיין דיקן והצטרפתי לחברה המשפחתית. בתפקידי הראשון בחברה שימשתי כמנהל פרוייקט".  

מה אתה יכול לספר על ההיסטוריה של החברה?

הסיפור של הקמת חברת גרופית החל ב-1975, החברה הוקמה ע"י רחלבסקי יששכר (איזי) ובמהלך השנים עמיר בנו הצטרף לחברה. עד לתחילת שנות ה־90 החברה התאפיינה כחברת ביצוע. עם העלייה הגדולה מברית המועצות בתחילת שנות ה־90  נכנסה גרופית לתחום היזמות בתחום המגורים. בשנת 2006 הועברה החברה לניהולו ואחזקתו של עמיר רחלבסקי. עד מהרה החברה התבלטה בתנופת הגידול שלה בהיקף הפרויקטים ובמגוון רחב של תחומים. החברה מונה היום כ־50 עובדים, משרדי החברה הראשיים של החברה ממוקמים בראשון לציון.

איך זה לעבוד בחברה משפחתית ומה זה עושה לחוויה המשפחתית?

"גם ילדיי סופגים את האווירה מהבית. זה היה אך טבעי שבנותיי חן והדר הצטרפו לחברה כשהן סיימו את הלימודים האקדמיים. הן מהוות את הדור השלישי במשפחה ומסייעות כל אחת בתחום התמחותה, להוביל את החברה קדימה.

חברה משפחתית: הדר, אורנה, עמיר וחן רחלבסקי, באירוע הריסת בניין בפרויקט פינוי בינוי של החברה (יח"צ)

"אורנה אשתי, סיפור שמתחיל ברכישת דירה ומסתיים באהבה ובהקמת משפחה. אורנה עובדת לצדי בחברה כ־30 שנה, משמשת סמנכ"לית בחברה וממונה על המכירות, הבת הבכורה חן, רואת חשבון במקצועה ומשמשת בתפקיד חשבת בחברה לצד לימודי תואר שני במנהל עסקים עם התמחות בנדל"ן, והבת הצעירה הדר, סיימה תואר ראשון בתקשורת, משמשת כמנהלת תחום תקשורת שיווקית ולומדת לתואר שני בנדל"ן. הבן הצעיר, עמרי, הוא תלמיד תיכון". לדברי עמיר, "כיוון שהמשפחה היא החברה והחברה היא המשפחה, לרוב אין באמת הפרדה - לא בסופי שבוע  ולא בחופשות".

עמיר רחלבסקי, בן 59 נשוי + 3, מנכ"ל ובעלים של חברת גרופיתמהנדס בניין בוגר הטכניון, בשירות הצבאי שימש כקצין במשטרה הצבאית. החברה שבבעלותו עוסקת בתחום היזמות והבנייה למגורים בשוק הפרטי, מחיר למשתכן , פעילות ענפה בתחום ההתחדשות העירונית הכוללת מתחמי פינוי בינוי לצד פרויקטים של תמ"א 38 . נוסף על כך, לחברה פרויקטים בתחום הנכסים המניבים, הכוללים מבני מסחר, משרדים, מבנים לוגיסטיים, מלונאות, דיור מוגן, מבנים סיעודיים ומקבצי דיור

כמה מילים על העובדים בחברת גרופית -

"החברה קיימת כבר 47 שנים והכוח האנושי שעובד בחברה מאוד ותיק. חלק מהעובדים נמצאים בחברה למעלה מ- 20 שנה והם בני משפחה לכל דבר. עופר שניאור המשנה למנכ"ל למד אתי בטכניון, סמנכ"ל הכספים מנשה חן שירת אתי בצבא, והם הולכים אתי דרך ארוכה ועוזרים לי להוביל את החברה. תחושת המשפחתיות היא חלק מהותי ביסודות החברה, וזה מורגש בינינו ובין כל העובדים.

הולכים יחד דרך ארוכה: מנשה חן סמנכ"ל כספים, עמיר רחלבסקי מנכ"ל ובעלים, עופר שניאור משנה למנכ"ל (יח"צ)

מהי העסקה שמבחינתך הקפיצה את החברה קדימה?

כיום נמצאים מספר פרויקטים גדולים ובולטים בתחום ההתחדשות העירונית שהוא תחום משמעותי מאוד היום בענף. פרויקט הבינוי בינוי ביבנה – 286 יח"ד המונה 4 מגדלים בני 22-16 קומות הוא פרויקט ההתחדשות העירונית הגדול הראשון של החברה. הקשר ארוך הטווח עם הדיירים, יחסי האמון, תחושת השותפות, הקהילתיות וצבירת הידע תאפשר לנו להתמודד באופן נכון ומיטבי, עם פרויקטים נוספים בתחום ההתחדשות עירונית". בימים אלה סיימנו לאכלס את המגדל הראשון, והדירות נמסרו לרוכשים ולבעלי הזכויות.

מהו הקושי הגדול ביותר שאיתו מתמודדות כיום החברות בענף?

"ההתמודדות מול הוועדות השונות לצורך קידום תוכניות, לצד שינויי מדיניות ממשלתית ומקומית. קידום פרויקטים מתחילת התכנון ועד לקבלת ההיתר הוא תהליך ארוך, מורכב ורגיש מאוד לשינויים במדיניות. החל ממהנדס העיר, דרך אדריכל העיר, ראש העיר והוועדה המקומית - כל שינוי במדיניות או בנציג הציבור יוצר שינוי לגבי אופן הגשת ההיתר או הדרישות. כאשר הרשויות המקומיות או הממשלה משנות את המדיניות, שוב יש שינוי בתהליך ובדרישות. כל השינויים האלה לוקחים את התכנון לאחור ויוצרים משך ארוך מאוד מההתחלה עד לסיום קבלת ההיתר".

מהי לדעתך ההזדמנות הגדולה ביותר כיום בענף?

" התחדשות עירונית . כיום נוצרים מספר תהליכים במקביל: מחסור בקרקעות לדירות חדשות, התיישנות בתים, צפי לרעידות אדמה, בעיות ביטחוניות הדורשות ממ"דים בכל דירה וגידול האוכלוסייה. כל זה מייצר פוטנציאל משמעותי בתחום המגורים שבו החברה פעילה בו מאוד. לכן פעילות ההתחדשות העירונית משמעותית מאוד בהתפתחות החברה".

מה תהיה חברת גרופית בעוד עשור מהיום?

"מקדמת ומבצעת פרויקטים בתחום התחדשות עירונית , יעד מאוד משמעותי לחברה. כיום כ־20% מפעילות החברה היא בתחום ההתחדשות העירונית כאשר החברה בונה כ־1,000 יח"ד במקביל בכל שנה. אני מעריך שבמהלך השנים הקרובות 50% מפעילות החברה תהיה בתחום ההתחדשות העירונית. מטרה נוספת היא לגדול בהיקף הנכסים המניבים שברשות החברה ולצבור ניסיון בתחומים נוספים כגון דיור מוגן, מלונאות ומסחר".

מהי המלצת הזהב שלך ליזם המתחיל?

"צריך אופטימיות, נחישות, מקצועיות, התמדה, סבלנות ואמינות כדי להגיע ליעד. זו לא ריצה קצרה אלא מרתון ארוך".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתעמיר רחלבסקיאורנה רחלבסקיעופר שניאורמנשה חןפינוי בינוי חברת גרופיתהדר רחלבסקיחן רחלבסקיזרקורמשטרה צבאיתהטכניון
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...