שכר המינימום הגבוה במשק: שכר המינימום של עובדי הבנייה יעלה ל-6,300 שקל בחודש

על פי הסכם שנחתם בין הסתדרות עובדי הבניין, התאחדות הקבלנים בוני הארץ והתאחדות קבלני השיפוצים, יעלה שכר המינימום לעומת 5,600 כיום. שכר מנהלי העבודה יתעדכן מ-8,000 ל-11 אלף שקל

שיתוף הכתבה
פועלי בניין (שאטרסטוק)פועלי בניין (שאטרסטוק)

בעוד במגזר הכללי הדיונים על שכר המינימום נמשכים, בהסתדרות עובדי הבניין ובהתאחדות הקבלנים בוני הארץ לא מחכים למחוקק. על פי הסכם קיבוצי שנחתם אתמול (א, 13.6) בינן ועם התאחדות קבלני השפוצים, בראשות ערן סיב, יעלה שכר המינימום של עובדי הבנייה ל-6,300 שקל בחודש לעומת 5,600 שקל היום ולעומת שכר המינימום במשק שעומד על 5,300 שקל בחודש. כמו כן בשל המחסור בענף ישופר שכר המינימום של מנהלי העבודה מ-8,000 ל-11 אלף שקל. הוסכם גם על שיפור משמעותי לשכר עובדי השיפוצים

עוד נקבעו בהסכמים עדכוני שכר בהתאם לדרגות.  עלייה בדרגות תהיה מותנית בהשתלמות מקצועית ובנושא בטיחות. מדובר בהעלאה של 50% בשכר לכל שעת עבודה למנופאים ומנהלי עבודה. עוד נקבע כי המעסיקים  יפעלו להגברת הבטיחות בענף, בין היתר באמצעות הכשרות בנושא ושליחת העובדים להשתלמויות שבמסגרתן יעברו העובדים הדרכת עבודה בגובה והדרכות בנושאים נוספים הנוגעים לחובת הזהירות באתר והן יועברו במגוון שפות. במקביל, עודכן הסכם הבטיחות שנחתם בשנת 2018. תוקף ההסכם, שמהווה תוספת ועדכון להסכם הקיבוצי משנת 2015, הוא ל-5 שנים, בכפוף למתן צו הרחבה על ידי הממשלה.

עם זאת,  בהסכם גם נקבע כי יוטל קנס על עובדים שיפרו הוראות בטיחות, בגובה שכר יום עבודה עד שני ימי עבודה, בהתאם למספר העבירות וחומרתן וכן לעובד תינתן האפשרות להגיש ערעור על ההחלטה.

בענף הבנייה והתשתיות מועסקים כ-340 אלף עובדים, מהם כרבע מיליון ישראלים   בהמשך מתוכננת הקמת אקדמיה למקצועות הבנייה, שתכשיר את הדור הבא של העובדים והמנהלים בענף, על ידי הקרן לעידוד ופיתוח ענף הבנייה, שמשותפת להסתדרות ולהתאחדות הקבלנים.

 לדברי נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, ראול סרוגו: "אנחנו גאים מאוד בתוספת להסכם. ענף הבנייה והתשתיות הוא הקטר של המשק. זהו עוד כלי חשוב להרחבת השורות בענף ולגיוס ישראלים רבים שיוכלו לתרום להמשך צמיחתו. התנאים לעובדי הענף הם מהטובים במשק והוא פותח בפני מי שעובד בו או יצטרף אליו אופק תעסוקתי וניהולי שבו השמיים הם הגבול. אנו קוראים למדינה להמשיך ולפעול יחד איתנו להשלמת המחסור שיש בכוח האדם בענף שלנו לטובת המשך בניית המדינה והשלמת הביקוש הגבוה שיש בשוק הדיור".

לשאלת מרכז הנדל"ן על התוספת של התייקרות כוח האדם להתייקרות הכללית במדד התשומות ובענף הבנייה בכלל, השיב: סרוגו:

"כוח עבודה והמשאב האנושי הם נכס שלנו. אנחנו צריכים  לבנותיותר. אנחנו צריכים שכר אטרקטיבי וטוב שיש לעובד אפשרויות קידום. זה הסכם קיבוצי היסטורי, מאז ההסכם  ב-2015". 

 לדברי יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד:  "עשרות פועלים בישראל מקפחים את חייהם מדי שנה בענף הבנייה בגלל בעיות בטיחות חמורות. אסור לנו להתרגל למציאות שבה אדם יוצא לעבודה ולא יודע אם יחזור למשפחתו בשלום. אני מברך על ההסכם שגם דואג לבטיחות בענף וגם משפר את תנאי העובדים ושכרם. כולי תקווה שמכאן אנחנו יוצאים לדרך חדשה שתביא להצלת חיים בענף הבנייה. אני מודה ליצחק מויאל, לחברי ראול סרוגו על השותפות לדרך, להתאחדות קבלני השיפוצים ולכל מי שהיה מעורב בחתימת ההסכם החשוב הזה. נמשיך ונפעל למען העובדים בכל ענפי המשק".

יו"ר הסתדרות עובדי הבניין והתעשיות הנלוות, יצחק מויאל, אמר: "אחרי מו״מ מפרך שהיו בו עליות וירידות, הגענו להסכם שמביא בשורה, מעלה את השכר לכל עובדי הענף ומעניק להם תנאי העסקה טובים וראויים. שכר המינימום הענפי יעלה בתקופת ההסכם עד ל-6,300 שקל בחודש, ובכך יהיה שכר המינימום הגבוה במשק. עוד כולל ההסכם קידום אוטומטי בדרגות השכר לעובדים ותמרוץ עובדים ומעסיקים להפנות עובדים לקורסי הכשרה מקצועית באמצעות הקרן לעידוד ופיתוח ענף הבנייה. כן תינתן תוספת שכר לשעת עבודה של מנופאים ומנהלי עבודה יהיו זכאים לתוספת שכר משמעותית מאוד של כמעט 50%. הוסכם גם על שיפור משמעותי לשכר עובדי השיפוצים. ההסכם מהווה בשורה עצומה לענף, שהוא הקטר הכלכלי של המשק והעובדים בענף ראויים לכך. אני מודה לארנון בר-דוד שעמד לצידי ונתן לי גיבוי בכל תקופת המו״מ הקשה. תודה גם לצוות באיגוד ובהסתדרות ומילה טובה להתאחדות הקבלנים בראשות ראול סרוגו שהבינה את צורך השעה".

 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ראול סרוגוערן סיבהתאחדות קבלני השיפוציםהתאחדות בוני הארץיצחק מויאלהסתדרות עובדי הבנייןשכר מינימוםארנון בר-דוד:
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...