מבנה בוחנת השתלטות על דסק"ש, המחזיקה בנכסים ובניין וגב-ים

חברת הנדל"ן המניב החמישית בגודלה בישראל, בניהולו של דודו זבידה, בוחנת התרחבות ורוצה למזג לתוכה את דסק"ש שבבעלות צחי נחמיאס, האחים זלקינד ורמי לוי. כך עפ"י דיווח שפורסם הבוקר ב"כלכליסט"

שיתוף הכתבה
מנכ"ל קבוצת מבנה, דודו זבידה (תומר לוי)מנכ"ל קבוצת מבנה, דודו זבידה (תומר לוי)

קבוצת מבנה מעוניינת להתמזג עם דסק"ש, ובוחנת אפשרות להציע לדסק"ש מיזוג בין החברות, כך מדווח הבוקר (ה') "כלכליסט". על פי הדיווח, יקבלו בעלי המניות בדסק״ש מניות של החברה הממוזגת. כך בעלי המניות הדומיננטיים בדסק"ש - צחי נחמיאס, האחים זלקינד ורמי לוי - ייהפכו לאחזקות מיעוט בחברה הממוזגת, בניהולו של מנכ"ל מבנה דודו זבידה. מאחר שמבנה היא חברה ציבורית ללא גרעין שליטה, גם החברה הממוזגת צפויה להיות כזו.

מבנה, שנסחרת לפי שווי שוק של 8.5 מיליארד שקל, היא כיום חברת הנדל"ן המניב החמישית בגודלה במונחי שווי שוק בבורסת תל אביב. זאת לאחר שב-12 החודשים האחרונים ירדה מנייתה בכ-17%, בדומה לחברות נדל"ן מניב רבות. על פי ההערכות, ככל שהעסקה תתבצע, ידרשו בעלי השליטה בדסק"ש פרמיה שתביא את שווי דסק"ש בעסקה לפחות לשווי שבו רכשו אותה - 1.34 מיליארד שקל.

אם העסקה תתבצע, תוכל מבנה להרחיב את עסקי הנדל"ן שלה, בהם הנכסים של גב־ים, שבשליטת נכסים ובניין . זבידה עדיין לא הגיש הצעה רשמית עם מחיר לדסק"ש, והוא צריך לאשר זאת בדירקטוריון מבנה. עם זאת, הוא העביר בימים האחרונים מסרים לדסק"ש על כוונתו, ולפי גורמים במבנה, לא נתקל בהתנגדות.

דסק"ש נפגעה כתוצאה מעליות הריבית בשוק. מיזוג עם מבנה צפוי לשפר את החוסן הפיננסי והמצב המימוני של דסק"ש והחברה־הבת נכסים ובניין . המהלך הגדול ביותר שבוצע תחת הבעלים החדשים של דסק"ש הוא רכישת השליטה בגב־ים. זאת לאחר שביוני האחרון השלימה נכסים ובניין את רכישת המניות של איש העסקים אהרון פרנקל (37.2%) בגב־ים תמורת 3 מיליארד שקל, בעסקה שממנה פרנקל יצא עם רווח של מיליארד שקל, ונכסים ובניין עלתה לאחזקתה הנוכחית (86.7%).

פרט לנכסים ובניין, דסק"ש מחזיקה בשליטה בסלקום, ובחברות הייטק וחקלאות. אם תבשיל עסקה בין מבנה לדסק"ש, צפויה הראשונה למכור את הנכסים שאינם בליבת העסקים שלה - הליך שבו כבר החלה דסק"ש, שמכרה 10% ממניותה בסלקום ואת אחזקותיה בבית ההשקעות אפסילון. מניותיהן של דסק״ש ונכסים ובניין ירדו באחרונה באופן משמעותי כתוצאה ממצב שוק הנדל״ן, עליות הריבית ומצבן המימוני של החברות. האג"ח של דסק"ש נסחרות בתשואה גבוהה יחסית, ולחברה יש חוב של 2.92 מיליארד שקל, אם כי בקופתה יש יותר ממיליארד שקל.

בפברואר הודיעה מבנה על הסכם לרכישת 24 נכסים מניבים מגופים שונים בישראל תמורת 531.6 שקל. סך דמי השכירות מהמבנים צפוי להסתיים בכ-26 מיליון שקל בשנה. ביולי האחרון מונתה מנכ"לית חדשה לנכסים ובנין, עו"ד נטלי משען-זכאי, במקום דורון כהן.

בהודעה לבורסה מאשרת דסק"ש את הפרטים: 

"בעקבות כתבה שפורסמה הבוקר בכלי התקשורת, חברת השקעות דיסקונט מבקשת להבהיר כי בימים אלו מקיימת הנהלת החברה מגעים ראשוניים לעסקת מיזוג סטטוטורי עם חברת מבנה נדל"ן בע"מ., במסגרתה יקבלו בעלי המניות של החברה מניות של מבנה הנסחרות בבורסה לניירות ערך. 

"יודגש כי המגעים נמצאים בשלבים ראשוניים בלבד, טרם נדונו בידי האורגנים המתאימים בחברה, והתנאים, לרבות מבנה העסקה, טרם סוכמו בין הצדדים. בשלב זה אין כל ודאות כי המגעים יתקדמו ואו יובילו להסכמות בדבר עסקה או לחתימה על הסכם מחייב לביצוע העסקה ואף אין כל ודאות מתי ואם בכלל תושלם העסקה.

"החברה עיכבה את הדיווח אודות המגעים האמורים בהתאם לתקנה 36(ב) לתקנות ניירות ערך  תש"ל -1970 וזאת נוכח החשש כי פרסום דיווח מיידי בשלב הנוכחי עלול היה למנוע את המשך המגעים או הגעה להסכמות בנוגע לעסקה או להרע באופן ניכר את תנאיה. בעקבות דיווחים בתקשורת אודות העסקה, הוסר עיכוב הדיווח והחברה מפרסמת דיווח זה".,

גם מבנה אישרה את הפרטים בהודעה לבורסה " החברה מבקשת לעדכן, כי החברה וחברת השקעות דיסקונט בע"מ ("דסק"ש") החלו בבחינת אפשרות של מיזוג סטטוטורי של דסק"ש אל ולתוך החברה. נכון למועד זה, אפשרות המיזוג טרם נדונה בידי האורגנים המתאימים בחברות, ותנאיו, לרבות מבנה העסקה, טרם סוכמו בין הצדדים. יובהר, כי בשלב זה אין כל וודאות לכך שהבחינה האמורה תבשיל לכדי הסכם מחייב בין החברות". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:דודו זבידהגב-ים קרקעות בע"מרמי לויצחי נחמיאסדסק"שנכסים ובנייןהאחים זלקינדמבנה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...