צמוד לגן החשמל: מגדל בן 30 קומות בעירוב שימושים אושר להפקדה

את התוכנית יזמה רמ"י עם עיריית תל אביב, והיא ממוקמת בין הרחובות בגין, החשמל, מקווה ישראל וברזילי, ותכלול 120 דירות ו-36 אלף מ"ר למסחר ותעסוקה. בנוסף ישוקמו חלקים מגן החשמל ויונגשו אתרים לשימור

שיתוף הכתבה
המפה של התוכנית במתחם החשמל (מנעד אדריכלים) המפה של התוכנית במתחם החשמל (מנעד אדריכלים)

הוועדה המקומית תל אביב-יפו החליטה לאחרונה להפקיד את תוכנית רמ"י מתחם החשמל - להקמת מרחב מגורים חדש, הכולל גם שטחי תעסוקה ומבני ציבור. התוכנית מתפרשת על שטח של כ-21 דונם, בתמהיל מגורים מגוון הכולל כ-120 יח"ד (בשטח של כ-12,100 מ"ר בנוי) כולל דיור בהישג יד, כ-34,400 מ"ר לתעסוקה, מבני ומוסדות חינוך וציבור וכ-1,950 מ"ר למסחר וכן מבנים לשימור.

את התוכנית יזמה רשות מקרקעי ישראל יחד עם עיריית תל אביב-יפו והיא ממוקמת במרחב חברת חשמל-בגין, בין הרחובות מנחם בגין, החשמל, מקווה ישראל ורחוב ברזילי בתל אביב-יפו.התוכנית מציעה שיקום חלקים מגן החשמל, היכן ששכנה תחנת הכוח הראשונה בישראל, ואת פתיחתו של מרחב חברת החשמל למעבר הציבור. לצורך כך התכנית כוללת מעברים המחברים בין דרך בגין ורחוב החשמל וכוללת מספר רחובות וכיכרות ציבוריות הנפתחות אל הרחובות הסובבים.

 הדמיה של התוכנית במתחם החשמל (מנעד אדריכלים) הדמיה של התוכנית במתחם החשמל (מנעד אדריכלים)

בצפון המתחם ייבנה מגדל בן 30 קומות המכיל מסחר בקומת הקרקע, ומעליה שטחי תעסוקה ומגורים. בדרום, בדופן דרך בגין, מוצע מבנה תעסוקה בן 8 קומות המכיל גם הוא שטחי מסחר בקומת הקרקע. בדופן רחוב החשמל מוצע מבנה לצורכי ציבור בגובה 5 קומות.

התוכנית מנגישה ומטפלת במספר מבנים ואתרים לשימור: מגדל מים ברחוב החשמל, בארות, מבנה דירקטוריון חברת החשמל ומבנה תחנת הכוח הראשונה (תחמ"ש) לרבות מערכת הגנים הצמודה לחלקם. התוכנית מאפשרת גם את השארתו או החלפתו של מגדל המשרדים המשרת מאז ועד היום את חברת החשמל, אשר נבנה ב-1980 בתכנונו של אדריכל אברהם יסקי.

במסגרת התכנית ישודרגו הרחובות בגין והחשמל ע"י ארגון מחדש לטובת הולכי הרגל, נטיעות והפניית חזית פעילה אל הרחובות. כמו כן התוכנית דואגת לשמירה של מספר עצים בוגרים הקיימים במתחם ואלמנטים בעלי ערך היסטורי מתקופת הקמת תחנת הכוח הקיימים במקום. תכנון אדריכלי, נופי וניהול הפרויקט התבצע ע"י מנעד אדריכלים.

(מנעד אדריכלים) (מנעד אדריכלים)

לדברי עינב רינגלר, מנהלת אגף בכיר לתכנון ופרויקטים ברשות מקרקעי ישראל: "אני מברכת על החלטת הפקדת התוכנית אשר קודמה בשיתוף פעולה עם הרשות המקומית. התוכנית מקדמת מרחב אורבני איכותי ומשלבת בין שימור אזור בעל ערך היסטורי עם מגורים, תעסוקה ומוסדות ציבור עם נגישות וקישוריות גבוהה ודיור בר השגה. 

לדברי מתכננת המחוז ברשות מקרקעי ישראל, גילי טסלר, מתחם זה מתווסף למתחמים רבים המתוכננים ע"י רשות מקרקעי ישראל הנפתחים לציבור ולמשתמשים, כולל שימור מבנים, ובנייה חדשה הכוללת גם דיור בר השגה. צירופו של מתחם זה לפיתוח באזור מהווה עוד נדבך בהתפתחות העתידית של אזורי מתחם החשמל ודרך בגין. 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית תל אביב-יפורמ"יהוועדה המקומית תל אביבגן החשמל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...