למרות התנגדות המועצה: דיון בהפקדת שכונה חדשה במערב בנימינה, עם 1,500 דירות ו-8,000 מ"ר למסחר

התוכנית של רמ"י ממוקמת בקרבת תחנת רכבת מתוכננת. היא תכלול גם 72 אלף מ"ר לתעסוקה ו-31 אלף מ"ר שטחי ציבור. הבנייה תהיה עד 12 קומות. מועצת בנימינה: "בוותמ"ל פועלים כבריצת אמוק, נזק קולוסלי ליישוב ולאזור כולו"

שיתוף הכתבה
בנימינה (שאטרסטוק) בנימינה (שאטרסטוק)

הוועדה הארצית לתכנון ובנייה של מתחמים מועדפים לדיור (הוותמ"ל),דנה היום (ד') בהפקדה של תוכנית רמ"י ( רשות מקרקעי ישראל ) לשכונה חדשה בצפון מערב בנימינה, בת 1,480 יח"ד.

מדובר בשכונה בקרבת תחנת הרכבת המתוכננת והיא תכלול גם 300 יחידות דיור מוגן, שטחי תעסוקה בהיקף של כ-72,000 מ"ר עיקרי, שטחי מסחר בהיקף של כ-8,000 מ"ר, מבנים ומוסדות ציבור, ושטחי ציבור בשטח 31 אלף מ"ר, הכוללים שטח לספורט ונופש ושטחים פתוחים. מבני הדיור המיוחד הכוללים שטחי ציבור ומסחר יהיו עד  12 קומות, שטחי המגורים הרגילים עד 9 קומות ושטחי התעסוקה עד 7 קומות זאת בנוסף לעד שלוש קומות מתחת לכניסה הקובעת בכלל המבנים. 

התוכנית היא על שטח של 337.5 דונם וכיום יש בה קרקע חקלאית. שטח התוכנית ממוקם בין מסילת הרכבת המתוכננת בתת"ל 65/ א' לבין בתי היישוב הנמצאים ממזרח. מצפון לתוכנית ממוקמים שטחים בעלי ערכי טבע ונוף של נחל התנינים וסביבותיו, ושוליו הדרומיים של רכס הכרמל. בלב המתחם תוקם שדרה מרכזית בכיוון דרום -צפון המהווה מוקד פעילות עם מגוון של שימושים בדפנותיה. עוד התוכנית כוללת בנייה של מבני תעסוקה לאורך החלק המערבי הסמוך למסילת הרכבת.

מוקד מיוחד הוא המרחב העוטף את הכניסה המזרחית לתחנת הרכבת המתוכננת. במרכזו כיכר עירונית ירוקה עטופה במבני תעסוקה, דיור מיוחד ושטחי ציבור. הכיכר וסביבתה מלווה בחזית מסחרית. המרחב הציבורי יכלול  מערך רחובות ושבילים המטפח הליכה רגלית, תנועת אופניים, כלים דו גלגליים ותחבורה ציבורית.

ראש המועצה: "הותמ"ל פועלים כבריצת אמוק, נזק קולוסלי ליישוב" 

מועצת  בנימינה הגישה את התנגדותה מהטעמים הבאים: "במצב של מימוש התוכנית כפי שמוצגת כיום ללא התניות וללא השלמת הרכבת והתחנה צפוי כשל תחבורתי טוטאלי, מאחר שגם עם החיזוי למצב
עתידי עם השמת התחנה צופים עורכי התוכנית כשל תחבורתי.

"הבתים ייבנו ליד רכבת כל חמש דקות, כשקרונות המשא בלילה לא מחושמלים, וזה יוצר המון רעש.  עוד התוכנית יוצרת בעיות קרינה ולא מספקת די מבני ציבור ומנוגדת לתוכנית המתאר".

התוכנית כוללת שטחים למוסדות ציבור שטחי ציבוריים פתוחים וכן שטח פתוח אקסטנסיבי מצפון לשכונה אשר יהווה אזור להשהיית מי נגר ומי שיטפונות. בתחום הקו הכחול מצויים מספר מבנים ואתרים לשימור. עורך התוכנית הוא דורון צפריר מפרחי צפריר אדריכלים.

ראש המועצה המקומית בנימינה גבעת עדה, איתי ויסברג, תקף: "הותמ"ל פועלים כבריצת אמוק לרשום עוד יחידות דיור בישראל. הם מקדמים ערוץ עוקף מוסדות תכנון ורשויות מקומיות ומייתרים לחלוטין את כל העבודה בת השנים שהתקיימה בניסוח תוכנית מתאר כוללנית ליישוב המתפתח בנימינה. בשנת המאה שלה תקבל המושבה ההיסטורית - שכבר עומדת לרבע את מספר תושביה במסגרת תכנית המתאר שלה - עוד ישוב בן 1,780 יחידות דיור במגדלים של 12 קומות צמודה לכניסתה ההיסטורית. בעיית התחבורה שתיווצר היא רק חלק מהנזק הקולוסלי ליישוב ולאיזור כולו". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ותמ"לרמ"יבנימיניה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...