אושר סופית התיקון להגדלת כוחה של הממשלה במוסדות התכנון

מליאת הכנסת אישרה הלילה בקריאה שנייה ושלישית שני תיקוני חקיקה לחוק התכנון והבנייה, שמטרתם לשנות את הרכב מוסדות התכנון על ידי הגדלת ייצוג הממשלה בהם. בין השאר יתווספו 2 נציגי ממשלה למועצה הארצית וכוחה של הממשלה יגדל גם בוותמ"ל, בוות"ל ובוועדות המחוזיות. החברה להגנת הטבע: "יום עצוב במיוחד לסביבה, לטבע ולאינטרס הציבורי בישראל"

שיתוף הכתבה
יו''ר ועדת הפנים והגנת הסביבה, ח''כ יעקב אשר, בדיון הלילה (דני שם טוב/דוברות הכנסת)יו''ר ועדת הפנים והגנת הסביבה, ח''כ יעקב אשר, בדיון הלילה (דני שם טוב/דוברות הכנסת)

מליאת הכנסת אישרה הלילה (ג') סופית שני תיקוני חקיקה לחוק התכנון והבנייה, שמטרתם לשנות את הרכב מוסדות התכנון על ידי הגדלת ייצוג הממשלה בהם. מדובר בסעיפים שנכללו במסגרת ההסכמים הקואליציוניים, והיו אמורים לעלות להצבעה לפני מספר חודשים, אך נדחו בשל פרוץ המלחמה.

על פי התיקונים שאושרו, יתווספו 2 נציגי ממשלה למועצה הארצית לתכנון ובנייה, בהם נציג שרת ההתיישבות ונציג שר החקלאות. בנוסף, יוכל שר הפנים למנות מעתה שני נציגים נוספים מטעמו מהמגזר החרדי והערבי. למהלך התנגדו עשרות ארגוני חברה אזרחית ואיכות סביבה.

המועצה הארצית כוללת כיום 32 נציגים: יו"ר המועצה - שהוא נציג שר הפנים, 11 חברי ממשלה או נציגיהם, 10 נציגי רשויות מקומיות ו- 10 נציגים נוספים מטעם הציבור או "בעלי כשירות מקצועית". התיקונים שאושרו, יעלו את מספר נציגיה של הממשלה במועצה מ-11 ל-13 (לא כולל היו"ר),ויעניקו לה השפעה גדולה יותר ביחס לנציגים האחרים. 

עוד כוללים התיקונים את הוספתם של נציגי משרדי הממשלה להרכבי מוסדות התכנון האחרים: בוועדה לתשתיות לאומיות, הוועדה למתחמים מועדפים לדיור (הותמ"ל),הוועדה לשמירה על קרקע חקלאית ושטחים פתוחים, הוועדה לשמירה על הסביבה החופית והוועדות המחוזיות, כאשר בחלקם יש תוספת של נציג ממשלתי אחד ובחלקם תוספת של שני נציגי ממשלה.

כמו כן, אושר למנות את נציג הקבלנים כממלא מקום של נציג המהנדסים והאדריכלים, ולהחליף את נציג הטכניון בנציג הפקולטות לתכנון ערים, הנדסה ואדריכלות, שאותו ימנה שר הפנים.

מהחברה להגנת הטבע נמסר: "לצערנו, הלילה נעשה צעד נוסף של הממשלה, לדחיקת הציבור והאינטרס הציבורי, מתהליך קבלת ההחלטות בתחום התכנון בישראל. האיזון בין פיתוח בלתי מרוסן, לבין שימור, ובין הממשלה לרשויות המקומיות ולציבור - הופר באופן בוטה במיוחד. התכנון המקצועי בישראל, מופקע שוב ושוב, לטובת אינטרסים פוליטיים. זהו יום עצוב במיוחד, לסביבה, לטבע ולאינטרס הציבורי בישראל". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:חוק התכנון והבנייההמועצה הארצית לתכנון ובנייהמוסדות התכנוןות"להכנסתותמ"ליעקב אשר
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...