האם פעילות הוותמ"ל תוארך בשלושה חודשים וחצי?

המועצה הארצית לתכנון ובנייה דנה בתזכיר, שמציע גם את החזרת המועדים הקבועים בחוק התכנון והבנייה • הדיון הועבר לראשונה בשידור חי לציבור, דרך YouTube

שיתוף הכתבה
זאב בילסקי. התייחסויות חברי המועצ הלתזכיר יועברו כעת לעיון הממשלה (סיון פרג')זאב בילסקי. התייחסויות חברי המועצ הלתזכיר יועברו כעת לעיון הממשלה (סיון פרג')

המועצה הארצית לתכנון ובנייה בראשות זאב בילסקי דנה היום (ג') בתזכיר הצעת חוק בענייני תכנון ובנייה (הוראת שעה)(נגיף הקורונה), התש"ף-2020, והתייחסויות חברי המועצה יועברו לממשלה. התזכיר קובע את התנאים לקיום פעילות מוסדות התכנון בתקופת ההתמודדות עם הקורונה וניהול שגרה לצד הקורונה.

הדיון נערך באמצעות שיחת וידאו מרחוק (ZOOM), בהתאם לנוהל פעילות מוסדות התכנון ומשרד הבריאות, ולראשונה הועבר בשידור חי לציבור ב-YouTube. בדיון השתתפו יותר מ-100 איש, בהם גם נציגי ארגון הקבלנים, איגוד המתכננים, עמותת 'במקום' ועוד. 

התזכיר, שגובש על ידי משרד האוצר ומנהל התכנון בשיתוף משרד המשפטים, נועד להחליף את התקנות לשעת חירום שאמורות לפקוע ב-24.5.20. לאחר הדיון במועצה הארצית, יובא התזכיר לאישור הממשלה. במנהל התכנון מדגישים כי ההסדרים שנכללים בהצעת החוק יחולו כל עוד המדינה מצויה במצב חירום בריאותי בשל מגפת הקורונה.   

תזכיר החוק מציע להאריך את פעילות הוותמ"ל בכשלושה חודשים וחצי, תוך מתן סמכות לשר האוצר להאריך תקופה זו ב-90 ימים נוספים, זאת על מנת לאפשר את סיום הטיפול בתוכניות אשר הליך קידומן נעצר או עוכב בשל הקפאת מועדים והשלכות נוספות של תקופת החירום"

בין עיקרי ההוראות שנכללות בתזכיר ניתן למצוא התייחסות ספציפית לחוק הוותמ"ל: תזכיר החוק מציע להאריך את פעילות הוותמ"ל בכשלושה חודשים וחצי, עד ל-7.8.2020, תוך מתן סמכות לשר האוצר להאריך תקופה זו ב-90 ימים נוספים, "זאת על מנת לאפשר את סיום הטיפול בתוכניות אשר הליך קידומן נעצר או עוכב בשל הקפאת מועדים והשלכות נוספות של תקופת החירום", כך לשון החוק המוצע, "וכמו כן, לאפשר לממשלה החדשה שהות לערוך תיקונים והסדרים חדשים בחוק הוותמ"ל אם תחליט על כך". 

דיון באמצעים טכנולוגיים הוא דרך ראויה לקיום דיון בתקופת משבר הקורונה, ולכן מוסד תכנון יכול לקיים את ישיבותיו באמצעות וידאו מרחוק, אם לא ניתן לקיים את הדיון בישיבה רגילה בשל מגבלות והנחיות משרד הבריאות"

עוד מציע החוק החזרת המועדים הקבועים בחוק התכנון והבנייה, לאחר שאלו הוקפאו במסגרת תקנות החירום. לצד זה, החוק יעניק סמכות לשר לקבוע בצו הוראה זמנית של הארכת מועדים מסוימים. עוד קובע החוק המוצע כי דיון באמצעים טכנולוגיים הוא "דרך ראויה לקיום דיון בתקופת משבר הקורונה, ולכן מוסד תכנון יכול לקיים את ישיבותיו באמצעות וידאו מרחוק, אם לא ניתן לקיים את הדיון בישיבה רגילה בשל מגבלות והנחיות משרד הבריאות".

נוסף על כך, החוק מאריך את התקופה הוולונטרית להגשת בקשות למכוני הבקרה עד 1 בספטמבר 2020, "זאת על מנת להקל את הנוהל הרגולטורי במשק ולהימנע מצורך להסתגל בתקופה מורכבת זו, גם להפיכת מכוני הבקרה לחובה". עוד בהקשר זה מוצע בהצעת החוק כי תוקפם של רישיונות להפעלת מכון בקרה יוארכו בשלושה חודשים נוספים ממועד הפקיעה.

לעיון בתזכיר החוק במלואו לחצו כאן

ממנהל התכנון נמסר כי "בהתאם להוראות אלה, יתאפשר לקיים את הליכי התכנון והבנייה החיוניים למשק תוך שיתוף הציבור והנגשת ההליך התכנוני ככל הניתן בתקופה זו".
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מנהל התכנוןחוק התכנון והבנייהמשרד המשפטיםזאב בילסקיהמועצה הארצית לתכנון ובנייהמשרד האוצרמשבר הקורונהמכוני בקרה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...