קבוצת Simon Property מבטלת עסקה בסך 3.6 מיליארד דולר

אחת החברות הגדולות בתחום הקניונים בארה"ב התכוונה לרכוש את Taubman Centers – אך ביטלה את העסקה בטענה שהאחרונה הפרה את הסכם המיזוג בין השתיים ולא הצליחה להפחית מהשפעת המגפה

שיתוף הכתבה
המטה הראשי של קבוצת Simon Property באידיאנפוליס (שאטרסטוק)המטה הראשי של קבוצת Simon Property באידיאנפוליס (שאטרסטוק)

עסקת ענק בתחום הקניונים בארצות הברית ירדה לטמיון – על רקע הקורונה ובשל המצב המורכב בשווקים: קבוצת Simon Property, אחת מהחברות הגדולות בתחום באמריקה, התכוונה לרכוש את חברת Taubman Centers תמורת סכום של 3.6 מיליארד דולר. לאחרונה הודיעה הרוכשת כי היא חוזרת בה מהעסקה, וזאת משום ש- Taubman Centersהפרה את ההסכם עימה.

על פי הכתבה שפורסמה בנושא במגזין The Real Deal, מסבירים ב-Simon Property כי אחד התנאים לקיום ההסכם – הסכם למיזוג בין שתי החברות שעוסקות בתיהן בתחום הקניונים – היה כי החברה הנרכשת לא תיפגע באופן לא פרופורציונלי בעקבות מגפת הקורונה. נכסיה של Taubman Centers הם בעיקר נכסים אשר סומכים על תיירות ונמצאים בשווקים מרכזיים, ואלו נפגעו משמעותית לאורך הקורונה. זו, מבחינת הרוכשת, סיבה טובה מספיק כדי לבטל את ההסכם.

כבר ב-2003 ניסתה Simon Property לרכוש את Taubman Centers, אך זו סירבה לכך אז. כאשר פרץ המשבר התעקשו הצדדים כי העסקה תושלם, אך כעת הדברים נראים אחרת

ההסכם המקורי כלל רכישה של 80% מ-Taubman Centers על ידי Simon Property. נציין כי כבר ב-2003 ניסתה Simon Property לרכוש את Taubman Centers, אך זו סירבה לכך אז. כאשר פרץ המשבר התעקשו הצדדים כי העסקה תושלם, אך כעת הדברים נראים אחרת.

לשם הפרופורציות נציין כי לרוכשת 233 קניונים, חנויות ושאר נכסי נדל"ן, באמריקה, באירופה ובאסיה, שערכם הכולל מגיע לכ-100 מיליארד דולר. טאובמן מחזיקה ב-24 נכסים, ששוויים הוא כ-11 מיליארד דולר, ולמרות המספר הנמוך יחסית – מדובר בנכסים שנתפסים כבעלי איכות גבוהה מאוד. 

לרוכשת 233 קניונים, חנויות ושאר נכסי נדל"ן, באמריקה, באירופה ובאסיה, שערכם הכולל מגיע לכ-100 מיליארד דולר. טאובמן מחזיקה ב-24 נכסים, ששוויים הוא כ-11 מיליארד דולר

נזכיר כי הקורונה גרמה לביטולים ולשינויים בעסקאות גם כאן, בישראל: אחת העסקאות המפורסמות ביותר היא זו שנרקמה סביב מכירת ישפרו. בתחילה היו אמורות מגה אור וביג מרכזי קניות לרכוש את החברה מידי נכסים ובנין, אך כאשר אלו השתהו בשל הקורונה – החליט בעלי נכסים ובנין, אדוארדו אלשטיין, כי ישפרו תימכר לבעלי תנופורט.

עסקה נוספת שעמדה לקראת פיצוץ היא עסקת מנרב פרויקטים, שאותה ביקשו לרכוש ישראל-קנדה ו-א.ר ראם פרויקטים. השתיים בחנו מחדש את העסקה בעקבות המשבר שפרץ, וישראל-קנדה אף ציינה כי "המגפה משפיעה באופן מהותי על היבטים הנוגעים להסכם רכישת מנרב פרויקטים", אך בסופו של דבר, לאחר שהמועדים נדחו מעט, העסקה יצאה אל הפועל. יש לציין כי דירקטוריות ישראל-קנדה ביטל רכישה אחרת של החברה, אלעד מגורים החדשה, שנמכרה בסוף לקרן JTLV2.

כפי שניתן לראות, הקורונה חובטת בעסקים במדינות רבות, ובתחומים רבים – ומצליחה להשפיע גם על החברות הגדולות ביותר. אך האם בכך הסתיימו ביטולי העסקאות ו"שינויי המסלול"? כלל לא בטוח. רק בעוד כמה שבועות ואפיו חודשים, כך נראה, נוכל לדעת יותר.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:נדל"ן בארה"במשבר הקורונהTaubman Centersקניונים ומרכזי מסחר
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...