ישראל-קנדה: רכישת אחים דוניץ לא תצא אל הפועל

החברה הודיעה כי לאחר השלמת בדיקת הנאותות, החליטה לא להתקשר בהסכם מיזוג משולש הופכי, כפי שתוכנן .

שיתוף הכתבה
ברק רוזן ואסי טוכמאייר, בעלי ישראל-קנדה (קנדה ישראל)ברק רוזן ואסי טוכמאייר, בעלי ישראל-קנדה (קנדה ישראל)

הפתעה: עסקת רכישתה של חברת אחים דוניץ בידי ישראל-קנדה וראם פרויקטים לא תצא לפועל – כך הודיעה היום (א') ישראל-קנדה לרשות לניירות ערך. בתחילת השבוע שעבר הודיעו הצדדים כי הם מאריכים את המועד האחרון להתקשרות בהסכם עד להיום, וכעת מודעים שני הצדדים שהעסקה נפלה.

התמורה המבוקשת על ידי האחים דוניץ, כפי שנכללה בהצעה, גבוהה מהשווי בפועל של האחים דוניץ. לפיכך החליטה החברה שההתקשרות בהסכם המיזוג אינה כדאית לה"

"החברה מתכבדת להודיע כי לאחר בדיקת נאותות משפטית, כלכלית וחשבונאית שנערכה על ידי הרוכשת בסיוע יועצים מקצועיים בתחומים האמורים, בהתאמה, להערכת הרוכשת", כך נכתב בהודעת ישראל-קנדה, "התמורה המבוקשת על ידי האחים דוניץ, כפי שנכללה בהצעה, גבוהה מהשווי בפועל של האחים דוניץ. 

לפיכך החליטה החברה שההתקשרות בהסכם המיזוג אינה כדאית לה. כאמור בדיווחים הקודמים, סיום בדיקת הנאותות לשביעות רצונה של הרוכשת והתקשרות בהסכם מיזוג עד ליום 6 בדצמבר 2020 היוו תנאים מתלים לכניסתה לתוקף של ההצעה".

כזכור, חברת אחים דוניץ אישרה לפני כשלושה שבועות כי חברת ישראל-קנדה ראם פרויקטים, המוחזקת באופן שווה על ידי ישראל-קנדה וראם פרויקטים, חתמה עם אחים דוניץ על הסכם מיזוג משולש הופכי, שבמסגרתו אמורה הייתה לקום חברת SPC, שתתמזג עם אחים דוניץ ותרכוש, AS-IS, את מלוא מניות החברה הנרכשת. ההסכם אמור היה להתבצע לפי שווי של 664 מיליון שקל – וכאמור, לאחר בדיקת הנאותות הגיעה החברה הרוכשת למסקנה כי מדובר במחיר גבוה מדי.

גם חברת אחים דוניץ התייחסה לעניין בהודעה משלה לרשות לניירות ערך, ושם כתבה: "המו"מ בין הצדדים הסתיים מבלי שהללו הגיעו להסכמה לגבי הסכם מיזוג מחייב". מעבר לדברים אלו לא התייחסה החברה לעניין. בהודעה מהשבוע שעבר, אשר עדכנה על הארכת המועד האחרון להתקשרות כתבה החברה כי "בשלב זה אין כל ודאות בדבר חתימה על הסכם המיזוג ו/או ביחס לתנאיו המדויקים" – שורה המופיעה דרך קבע בהודעות מסוג זה, אך הפעם הפכה למציאות.

עוד נזכיר כי בפברואר הודיעה חברת י.ח דמרי על כוונתה לרכוש את אחים דוניץ, תמורת סכום שנע בין 600 ל-700 מיליון שקל. חודשיים לאחר מכן החליטו הצדדים להפסיק את המשא ומתן שניהלו ביניהם, בין היתר על רקע פרוץ משבר הקורונה זמן לא רב לפני כן.

עבור חברת ישראל-קנדה זוהי עסקת רכישה שנייה שמבוטלת בשנה האחרונה, שכן באפריל הודיעה שלא תרכוש את חברת אלעד ישראל מגורים החדשה, כפי שתכננה, לאחר שהדירקטוריון קבע כי שווי החברה הנרכשת "אינו נכון לחברה". ביולי השנה השלימה החברה את רכישת מנרב פרויקטים, שהפכה מאז לחברת ICR, תמורת כ-574 מיליון שקל.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרשות לניירות ערךי.ח דמריאחים דוניץמנרבברק רוזןאסי טוכמאיירראם מגוריםמיזוג משולש הופכי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...