מיכל שימקביץ: "סוגיית היטל ההשבחה - אחת מנקודות התורפה של פרויקטים לפינוי-בינוי"

סוגיית ההיטל מעסיקה יזמים רבים בתחום כיום – מדוע היא מעוררת מחלוקות רבות כל כך, מה צריך היזם לקחת בחשבון, ולמה חשוב כל כך להיעזר בשמאי? • מיכל שימקביץ ממשרד ברק פרידמן קפלנר שימקביץ ושות' מרחיבה ועונה

שיתוף הכתבה
מיכל שימקביץ, שותפה בכירה במשרד ברק פרידמן קפלנר שימקביץ ושות' (יח"צ)מיכל שימקביץ, שותפה בכירה במשרד ברק פרידמן קפלנר שימקביץ ושות' (יח"צ)

כידוע, אחת מהסוגיות הבוערות והמורכבות בתחום ההתחדשות העירונית, ובפרט בפרויקטים לפינוי-בינוי, היא סוגיית היטלי ההשבחה. מה הן נורות האזהרה שכל יזם חייב להביא בחשבון על מנת למנוע הפסדים או תשלומים שיביאו לפגיעה ברווחיות של הפרויקט?

כאשר בוחנים את הכדאיות הכלכלית של פרויקט פינוי-בינוי, לגובה היטל ההשבחה ישנה השפעה מכרעת. לוועדה מקומית האפשרות להחיל פטור מלא או פטור חלקי מהיטל השבחה לפרויקטים של פינוי-בינוי, בכפוף לעמידה בקריטריונים מוגדרים, אך הנושא מאופיין בחוסר אחידות ונתון לשיקולי הרשות המקומית ביחס לכל פרויקט ופרויקט.

אז מה עושים? כאשר חולף פרק זמן ארוך מעריכת תקן 21 ועד לקבלת היתר בנייה, מומלץ לבצע עדכון לחוות הדעת ולראות את שיעור הרווחיות העדכני; טרם הגשת תב"ע או בקשה להקלה, חשוב
לאמוד את היטל ההשבחה שיידרש; וכמובן - שילובו של שמאי מקרקעין אשר יעריך את אומדן כלל התשלומים והמיסוי שיחול על היזם כבר בשלבים המוקדמים יכול לחסוך זמן וכסף רב.

מיכל שימקביץ, שותפה בכירה במשרד ברק פרידמן קפלנר שימקביץ ושות', מסבירה בהרחבה על הסוגיה, ואף משתפת בכמה דוגמאות רלוונטיות וחשובות. צפו:


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:היטל השבחההתחדשות עירוניתמיכל שימקביץ'ברק פרידמן קפלנר שימקביץ ושות', כלכלה ושמאות מקרקעיןפינוי בינוי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...