שחף ארליך: "עליית מחירי הדיור וסיום תוכנית מחיר למשתכן יביאו לגידול בהתחלות הבנייה מצד קבוצות רכישה"

בשולחן עגול בנושא "מגמות ושינויים בקבוצות רכישה 2021" אמר מנכ"ל טריא: "בתוך שנה-שנתיים מהיום נראה את המספרים גדלים בחזרה" • עו"ד איתן ארז: "חוק קבוצות הרכישה אמור לעבור עד סוף השנה"

שיתוף הכתבה
מימין לשמאל: עמית גריידי, עו"ד זיו כספי, שחף ארליך, עו"ד איתן ארז ודן קצ'נובסקי (מרכז הנדל"ן)מימין לשמאל: עמית גריידי, עו"ד זיו כספי, שחף ארליך, עו"ד איתן ארז ודן קצ'נובסקי (מרכז הנדל"ן)

"עליית מחירי הדיור, בתוספת סיום תוכנית מחיר למשתכן , יביאו בסופו של דבר לגידול בהתחלות הבנייה במסגרת קבוצות רכישה. בעוד שנה-שנתיים מהיום נראה את הגידול הזה, ונראה את המספרים גדלים בחזרה".

כך אמר היום (ד') מנכ"ל חברת טריא , שחף ארליך, במסגרת אירוע שולחן עגול שנערך במתחם משרדי מרכז הנדל"ן . "כגוף מממן אשר בוחן מתן ליווי פיננסי לקבוצות רכישה, מה שחשוב הוא לא רק המארגן, עורך הדין והשמאי", הוסיף ארליך. "חשובה גם זהות האדם המנהל את הכספים של הקבוצה, חשובה זהות מפקח הבנייה מטעם הקבוצה, וזהות הקבלן המבצע. את כל אלו אנחנו בודקים לפני שנספק את הליווי המבוקש לקבוצה".

(קרדיט מרכז הנדל"ן)(קרדיט מרכז הנדל"ן )

בשולחן העגול השתתפו גם ממונה חוק המכר במשרד השיכון, עמית גריידי, עו"ד זיו כספי, שותף מייסד במשרד גינדי כספי ושות ', ועו"ד איתן ארז, מומחה לחדלות פירעון ולקבוצות רכישה, ממשרד עורכי דין איתן ש. ארז ושות'.

עו"ד ארז עסק בשולחן העגול בשאלה מתי קבוצת רכישה הופכת ליזם בעיני הרגולטור, ואמר: "אנשים חשובים שברגע שהם חותמים על הסכם שיתוף - יוצאים לדרך. כמו במקרה של יונייטד שרונה, יש חברים שחתמו על הסכם שיתוף וטוענים שהוטעו, ולכן היום הם מבקשים לבטל את ההסכם, כי לטענתם הוחתמו במרמה. חשוב שהמארגן יבין שגם אם כולם חתמו, יש אפשרות שתצא פסיקה שתאפשר לבטל הסכם כזה, בגין הטעיה, על ידי מישהו שבכלל לא חתום בהסכם.

אחת הטעויות הנפוצות בהתנהלות קבוצות רכישה, כפי שקרה אצל ענבל אור, היא קניית מגרש יקר מדי - ושיווק בזול. זה מה שקרה גם במקרה שלה. טעות נוספת היא שלוקחים פרויקט גדול מדי מבחינה הנדסית על המארגן".

(קרדיט מרכז הנדל"ן)(קרדיט מרכז הנדל"ן )

עו"ד ארז דיבר גם על חוק קבוצות הרכישה שמתעכב: "תזכיר החוק פורסם כבר ב-2018, אחרי שהתפוצצה פרשת ענבל אור, והחוק עדיין לא עבר. העיקרון המרכזי בחוק הזה הוא הגברת השקיפות, כך שקבוצת הרכישה צריכה לגלות מהי עמלת מארגן, שמאי וכדומה, וצריך להודיע מראש מהו שכר המארגן. אציין כי בחוק החדש אין סנקציות פליליות. אני כמעט בטוח שעד סוף השנה הנוכחית החוק יעבור".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עמית גריידיממונה חוק המכרמשרד הבינוי והשיכוןעו"ד זיו כספישחף ארליךקבוצת רכישהעו"ד איתן ארזטריאאיתן ש. ארז ושות'דן קצ'נובסקיגינדי כספי ושות‘
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...