חדשות הנדל"ן: יצא לדרך פרויקט הפינוי-בינוי בסן מרטין בירושלים; אפי נכסים רוכשת 226 דירות בפולין

השבוע נערך טקס ההריסה החגיגי – בדרך ליישום תוכנית ההתחדשות הראשונה בקטמונים • אפי נכסים רוכשת את הדירות באמצעות חברה נכדה • אירועי הפופ-אפ בבניינים המיועדים להריסה הגיעו גם לאזור

שיתוף הכתבה
השותפים לפרויקט הפינוי-בינוי בסן מרטין בירושלים, באירוע ההריסה (מנהלת ההתחדשות העירונית ירושלים)השותפים לפרויקט הפינוי-בינוי בסן מרטין בירושלים, באירוע ההריסה (מנהלת ההתחדשות העירונית ירושלים)

• עיריית ירושלים, באמצעות הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, אישרה לאחרונה את תוכנית האב לשכונות בית חנינא ושועפט. התוכנית מקודמת על ידי עיריית ירושלים באמצעות האדריכל אלי אילן. התוכנית מתייחסת לאזור בשטח של כ-6,000 דונם בצפון ירושלים. השטח כולל את תחום שכונות בית חנינא ושועפט - המרחב הבנוי משני צידי דרך שועפט ודרך בית חנינא, הידועה גם כדרך רמאללה. מדובר בשטחים שנכללו בעבר בתחום הכפרים ההיסטוריים שועפט ובית חנינא. "מטרת התוכנית הינה בחינה וקביעת מדיניות כוללת למרחב המדובר, בהתאם להנחיית תוכנית המתאר לירושלים 2000", נכתב בהודעת העירייה, "על מנת לאתר צרכים בתחום המרחב הציבורי ולהנחות תוכניות מפורטות, בהתאם להגדרת אזורי הבינוי והוראות תוכנית האב לאזורים השונים שהוגדרו בתוכנית. שטח התוכנית עשיר בנכסי נוף ומורשת ארכיאולוגית והיסטורית".

• השבוע נערך טקס ההריסה החגיגי לתוכנית הפינוי-בינוי סן מרטין 25-23 שבשכונת קטמונים ח-ט בירושלים. זוהי תוכנית ראשונה המגיעה למימוש בשכונה, ומציעה הריסה של 34 יח"ד ובנייה של 122 יח"ד חדשות, בשני בניינים בני עשר ו-18 קומות, הכוללים שטחי מסחר בקומת הרחוב וכן שטח לשימוש ציבורי. "התוכנית קודמה במסגרת תכנית האב קטמונים ח'-ט', שנערכה במימון משרד הבינוי והשיכון , במטרה לעודד התחדשות עירונית באזור", נכתב בהודעת העירייה. "נכון להיום מקודמות בשכונה כ-12 תוכניות הנמצאות בשלבי תכנון שונים, המציעות תוספת של כ-4,000 יח"ד לשכונה במהלך שמונה השנים הקרובות, ושיתרמו לחיזוק מעמדה של השכונה ולנהירה של צעירים ומשפחות בתחילת דרכן".

הדמיית פרויקט הפינוי-בינוי בסן מרטין לאחר השלמתו. יגאל לוי אדריכליםהדמיית פרויקט הפינוי-בינוי בסן מרטין לאחר השלמתו. יגאל לוי אדריכלים

• שתי חברות - קבוצת הנדל"ן מגידו וחברת ספייס בניה ויזמות - זכו במכרז רשות מקרקעי ישראל עבור חמישה מתחמים למרגלות אגם מונפורט ביישוב מעלות תרשיחא. קבוצת מגידו זכתה בשלושה מתחמים, ותשלם עליהם כ-114 מיליון שקל, וספייס זכתה בשניים הנותרים, ותשלם 49 מיליון שקל. קבוצת מגידו תבנה 344 דירות, וחברת ספייס תקים 165 דירות נוספות. 

• הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה חולון אישרה תוכנית התחדשות עירונית ברחוב ההסתדרות 80 פינת רחוב חנקין – כך הודיעה השבוע חברת הכשרת הישוב, שכן יוזמת התוכנית היא חברת הכשרת הישוב התחדשות עירונית. מדובר בפרויקט בעירוב שימושים הכולל בינוי מרקמי מלווה רחוב עם חזית מסחרית פעילה, מבנה ציבורי בן חמש קומות וגג ירוק, ומעליו מגדל מגורים הכולל 130 יח"ד – ובסך הכול 28 קומות.

• עוד מהכשרת הישוב: החברה הודיעה השבוע כי תבנה מרכז רפואי במתחם ה-BBC, ותשכיר בו שש קומות שישמשו לבית חולים שיקומי-המשכי עבור עשר מחלקות אשפוז שיקומי-גריאטרי, לתקופה של כ-24 שנים. היקף דמי השכירות הוא כעשרה מיליון שקל בשנה. לשוכרים ניתנה אופציה לשכירת שלוש קומות נוספות בפרויקט, לטובת הקמת שש מחלקות אשפוז נוספות, ואם תמושש יגדלו דמי השכירות לכ-16 מיליון שקל בשנה.

הדמיית מגדל Pro Medical ב-BBC. סטודיו 84הדמיית מגדל Pro Medical ב-BBC. סטודיו 84

• חברת הריט אזורים Living דיווחה השבוע כי העסקה לרכישת הקרקע בפארק חורשות בתל אביב הושלמה – זאת בהמשך להודעתה מספטמבר השנה. החברה רכשה את הקרקע בתמורה לסכום של כ-127.5 מיליון שקל.

• חברת אאורה מעדכנת – בהמשך להודעתה מסוף אוגוסט – כי השלימה את העסקה לרכישת הקרקע בשכונת הס בלוד, במתחם התחדשות עירונית . כפי שציינה החברה עוד בהודעתה אז, לעלות הרכישה צפויים להתווסף היטל השבחה והוצאות נוספות, המוערכים יחד בכ-45-35 מיליון שקל.

• חברת נתנאל גרופ הודיעה – בהמשך לדיווח שלה מתחילת אוגוסט האחרון - כי התקיימו התנאים המתלים סביב עסקת רכישת הקרקע במנהטן, ניו יורק, וכי היא הושלמה בהתאם לתנאי הסכם הרכישה. במקביל התקשרה החברה הבת עם תאגיד בנקאי בהסכם לקבלת מימון בנקאי לצורך רכישת המקרקעין.

• חברת אפי נכסים הודיעה השבוע כי חברה פולנית נכדה שלה התקשרה בהסכם עם חברה המאוגדת בפולין שאינה קשורה לחברה ו/או לבעלת השליטה בה, וכן עם חברות נוספות הקשורות למוכרת, לפיו החברה הנכדה תרכוש מן המוכרת 226 דירות המיועדות להשכרה בהיקף של כ-6,723 מ"ר, שטחי מסחר בהיקף של כ-500 מ"ר ו-129 חניות תת-קרקעיות בוורשה, פולין, וזאת כנגד תשלום תמורה כוללת בסך של כ-102.2 מיליון זלוטי (כ-22 מיליון אירו). "המוכרת תקים את הנכסים, שבנייתם כבר החלה, ותעביר את הבעלות בהם לחברה עם השלמת בנייתם", נכתב בהודעת אפי נכסים. הנהלת החברה מעריכה כי מסירת הנכסים לחברת הבת תתבצע עד סוף שנת 2023.

• חברת אב-גד עדכנה השבוע כי התקשרה בהסכם לרכישת קומת משרדים בשטח כולל של כ-930 מ"ר נטו בתוספת מרפסת בשטח של כ-79 נטו ו-25 חניות, ובסך הכול כ-1,255 מ"ר ברוטו, בבניין משרדים המצוי בהקמה בגוש 7657 חלק מחלקה 144 ברחוב הנופר 2 רעננה. בכוונת החברה להשתמש בחלק עיקרי משטח המשרדים עבור פעילותה, חלף המשרדים שאותם היא שוכרת כעת, ולפעול להשכיר את יתרת שטח המשרדים. התמורה עבור הרכישה: כ-1.35 מיליון שקל.

• קבוצת מנרב וקבוצת איתן הודיעו השבוע כי הרסו בניין בצפון תל אביב, בדרך לבניית פרויקט חדש שבו ייבנו 29 דירות חדשות, ברחוב דה האז 11 בעיר. מדובר על פרויקט תמ"א 2/38, והבניין שנהרס, שנבנה בשנות ה-50 של המאה הקודמת, כלל 14 דירות בשלוש קומות מעל קומת עמודים. הבניין החדש שייבנה יכלול שבע קומות, וכן חניון תת-קרקעי רגיל בן שתי קומות. הבניין תוכנן על ידי האדריכל אילן פלינט, בשיתוף אדריכל גיל אהרונסון ממשרד "79 אדריכלים". העבודות בפרויקט צפויות להסתיים במהלך 2024. משרד עורכי הדין שמלווה את הפרויקט הוא בארון ושות׳.

הדמיית פרויקט דה האז 11. 3Divisionהדמיית פרויקט דה האז 11. 3Division

• חברת מגדלי הים התיכון הודיעה השבוע כי חברה בת שלה, מגדלי הים התיכון רחובות, התקשרה בהסכם עם קבלן לביצוע עבודות גמר ומערכות להקמה בקשר למקרקעין בעיר רחובות, הידועים כחלקה 101 בגוש 5713, בשטח של כ-5,971 מ"ר ואשר מיועדים להקמת בית הדיור המוגן השמיני של רשת מגדלי הים התיכון אשר יכלול 250 יחידות דיור ומחלקה סיעודית, וזאת בתמורה פאושלית בסך של כ-175 מיליון שקל. "העבודות יבוצעו באופן רצוף ושוטף ממועד הוצאת צו תחילת עבודה, אשר צפוי להימסר על ידי החברה הבת בשבועות הקרובים, ועד השלמת העבודות לשביעות רצון החברה הבת", נכתב בהודעת החברה, "ובכל מקרה לא יאוחר מיום 1 בנובמבר 2023".

• חברת בוני תיכון עדכנה השבוע כי נבחרה על ידי נציגות בעלי הזכויות לקידום פרויקט של פינוי-בינוי בעיר רחובות - ברחוב גבריאלוב 27 ו-29. במסגרת הפרויקט יפונו 32 דירות, ובמקומם ייבנו, כך על פי תכנון ראשוני רעיוני של החברה ובכפוף לקבלת האישורים הנדרשים, כ-158 דירות חדשות ושטח מסחרי של כ- 800 מ"ר. "להערכת החברה, נכון למועד זה, היקף ההכנסות הצפוי מפרויקט זה הינו כ-369 מיליון שקל", נכתב בהודעה. "עם בחירתה של החברה היא החלה את החתמת הדיירים על הסכם פינוי-בינוי, ועד למועד הדיווח נחתמו הסכמי פינוי-בינוי מחייבים עם כ-31% מבעלי הזכויות במתחם". נציין כי המתחם נמצא בצמוד למתחם אחר של החברה שבו זכתה זה מכבר.

• חברת יורו ישראל הודיעה השבוע כי אכלסה את פרויקט "יורו בפסגה" בשכונת פסגת זאב בירושלים. הפרויקט כולל ארבעה בניינים בני 11 קומות ובהם 122 דירות. שני הבניינים הראשונים שנבנו כוללים 60 יח"ד, והשניים האחרונים 62 יח"ד. הפרויקט ממוקם על הציר שגובל בתוואי הרכבת הקלה בירושלים, וסמוך לקניון פסגת זאב.

פרויקט יורו בפסגה של יורו ישראל. יורו ישראלפרויקט יורו בפסגה של יורו ישראל. יורו ישראל

• חברת אפריקה ישראל מגורים הודיעה כי החלה בשלב השיווק של פרויקט מחיר למשתכן "סביון ואירוס" בנס ציונה. החברה תשווק 216 יחידות דיור חדשות, בהיקף כספי של 350 מיליון שקל. הפרויקט כולל  162 יחידות דיור המיועדות לזכאי מחיר למשתכן, והיתרה – 54 יחידות דיור - מיועדת לשוק החופשי. החברה מעדכנת כי בתוך חמישה ימים שווקו כבר 122 דירות.

הדמיית פרויקט סביון ואירוס. 3Dvisionהדמיית פרויקט סביון ואירוס. 3Dvision

• רשת טובול קרמיקה הודיעה השבוע על פתיחת שני אולמות תצוגה חדשים, בשטח כולל של 1,700 מ"ר, ובהשקעה של שישה מיליון שקל – האחד בצומת ביל"ו הסמוכה לרחובות, והשני בבני ברק. הסניפים החדשים מצטרפים לשניים קיימים במודיעין ובירושלים, ובכוונת הרשת להתרחב עם אולם תצוגה נוסף ב-2022. עוד תפתח החברה בשנה הקרובה מרכז לוגיסטי בשטח של 2,000 מ"ר ובהשקעה של 40 מיליון שקל, לטובת אחסנת מוצרי סניטריה ודלתות הפנים של החברה.

• אירוע פופ-אפ ברחוב קפלן בעיר אזור: יותר מ-1,000 תושבי העיר הגיעו השבוע לאירוע פופ-אפ אומנותי ראשון מסוגו באזור, רגע לפני הריסת הבניינים בפרויקט ההתחדשות העירונית ברחוב, שהוא הראשון ביישוב, ואותו מוציאה לדרך חברת צרפתי צבי ובניו. בשבוע שלפני האירוע פשטו על המתחם עשרות בני נוער המתגוררים באזור, והפכו את המקום ל"מעבדה אומנותית", עם עבודות, ציורים, גרפיטי ומיצבים שונים בכל שטח הקומה התחתונה. במסגרת הפופ-אפ נהנו התושבים מדוכני רחוב ומהופעות של להקות מקומיות, ממתחמי יצירה לילדים, מפוד טראקס, מהופעה של הזמרת אגם בוחבוט ועוד.

אירוע הפופ-אפ ברחוב קפלן באזור. תמר מצפיאירוע הפופ-אפ ברחוב קפלן באזור. תמר מצפי

כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלמחיר למשתכןעיריית ירושליםהרשות לניירות ערךהתחדשות עירוניתאאורהנתנאל גרופהכשרת הישובמתחם ה-BBCיורו ישראלאפי נכסיםהוועדה המקומית לתכנון ובנייהמנרבמגדלי הים התיכוןמתחם סן מרטיןאפריקה ישראלשועפטתמ"א 38אפריקה התחדשות עירוניתבוני התיכון התחדשות עירוניתאב-גד החזקותבית חנינאספייס בניה ויזמותמגידואזורים Livingקבוצת איתןפינוי בינוי פופ-אפ
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...