אלקטרה נדל"ן עמדה ביעד הגיוס הראשוני לריט המלונאות: 500 מיליון דולר

החברה נמצאת כעת בתהליך מתקדם מול כמה גופים להשקעה נוספת בריט המלונאות, בסך כולל של כ-200 מיליון דולר נוספים; בין הגופים: מגדל ביטוח, קבוצת הפניקס, כלל ביטוח ופיננסים, מור קופות גמל, מיטב דש, הלמן אלדובי חח"י, לאומי פרטנרס ופועלים אקוויטי

שיתוף הכתבה
אמיר יניב, מנכ"ל אלקטרהאמיר יניב, מנכ"ל אלקטרה

אלקטרה מעדכנת היום על סגירה ראשונה של קרן ריט (REIT) המלונאות בארה"ב שהוקמה  בשנה שעברה, לאחר שהריט הגיעה ליעד הגיוס הראשוני שלה שנקבע ל-500 מיליון דולר. בהמשך לכך, החברה מעדכנת כי היא נמצאת כעת בתהליך מתקדם מול כמה גופים להשקעה נוספת בריט המלונאות, בסך כולל של כ-200 מיליון דולר נוספים, וממשיכה לפעול לגיוס משקיעים נוספים.

בין הגופים: מגדל ביטוח, קבוצת הפניקס, כלל ביטוח ופיננסים, מור קופות גמל, מיטב דש , הלמן אלדובי חח"י, לאומי פרטנרס ופועלים אקוויטי.

לדברי אלקטרה, בשנה החולפת רכשה הריט שלושה בתי מלון בארה"ב, בערים מיאמי, ניו יורק ווירג'יניה, בהיקף השקעה הוני כולל של כ-106 מיליון דולר. שווי הנכסים הנרכשים עומד על כ-202 מיליון דולר. כמו כן, חתמה הריט על הסכם מחייב לרכישת בית מלון נוסף.

עוד אלקטרה נדל"ן מוסרת כי היא פועלת לפתח את פעילותה בתחום המלונאות באמצעות רכישת נכסים בעלי פוטנציאל השבחה רב, הממוקמים בערים מרכזיות, המתאפיינות בביקוש רב לתיירות עסקית ופנאי. הרכישות מתבצעות עם השותף האמריקני של אלקטרה נדל"ן, חברת AKA, שהיא בעלת ניסיון ומוניטין רב בהחזקה וניהול המלונאות בארה"ב.

פעילות המלונאות של החברה מאוגדת באמצעות שותפות ריט אמריקאית, המנוהלת על ידיה ועל ידי השותף המקומי. מטרת השותפות לבצע רכישת מסה משמעותית של בתי מלון, השבחת נכסי הפורטפוליו, ובהמשך לכך לקדם מהלך של הנפקה לציבור (IPO) של הריט. פעילות זו מתבצעת במודל שלפיו החברה ושותפה המקומי הם למעשה השותף הכללי (General Partner) של הריט, ובהתאם למבנה מקובל זה, היא מנהלת כספי שותפים מוגבלים (LP's). זאת, בדומה למודל ההשקעות שבמסגרתו פועלת אלקטרה נדל"ן באמצעות קרנות ההשקעה והשותפויות האחרות שבניהולה: קרנות מולטי פמילי, קרנות חוב למולטי פמילי, שותפויות המשקיעות בבתים פרטיים להשכרה וכן קרן משרדים בבריטניה.

בחודש דצמבר 2021 הודיעה אלקטרה נדל"ן על הקמת קרן רביעית להשקעות במקבצי דיור בארה"ב עם יעד גיוס של מיליארד דולר. קודם לכן,  עדכנה החברה כי קרן ההשקעות השלישית להשקעות במקבצי דיור השלימה את הגיוס לקרן בהיקף התחייבויות של כ-980 מיליון דולר, לעומת יעד גיוס של כ-500 מיליון דולר בעת השקת הקרן. בנוסף, הודיעה אלקטרה נדל"ן, כי בכוונתה להקים קרן חוב שניה למימון מקבצי דיור בארה"ב עם יעד גיוס של כ-500 מיליון דולר. מדובר בקרן המשך לקרן החוב הראשונה, שסיימה בחודש יוני 2021 גיוס בהיקף כולל של כ-285 מיליון דולר, לעומת יעד הגיוס המקורי שעמד על כ-200 מיליון דולר.

מנכל"ל אלקטרה: "המטרה ארוכת הטווח היא הצפת ערך באמצעות הנפקה לציבור"

לדברי אמיר יניב, מנכ"ל אלקטרה נדל"ן : "אנו מודים למשקיענו על הבעת האמון בפעילותינו המתפתחת בתחום המלונאות בארה"ב ומתכוונים לפעול להרחבת פעילות ריט זו באופן משמעותי, כחלק מפעילותינו הענפה בתחום קרנות ההשקעה. בכוונתנו לפעול להרחבת הפורטפוליו כבר בטווח הקצר, כאשר המטרה ארוכת הטווח היא הצפת ערך באמצעות הנפקה לציבור (IPO) לאחר הגעה למסה קריטית של נכסים. במקביל אנו ממשיכים בפיתוח והשבחת פעילות קרנות ההשקעה האחרות שלנו".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:גיוס הוןאלקטרה נדל"ןריט מלונאות
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...