הפעם זה סופי? "הקו האדום של הרכבת הקלה צפוי להתחיל לפעול עד סוף יולי"

החברה הגרמנית האמונה על בטיחות הפעלת הקו הודיעה למנכ"ל נת"ע חיים גליק כי בעיות הבטיחות נפתרו וכי הרכבת פועלת כשורה. "הפרויקט מתקדם בצורה טובה, וצפוי לפעול עד לסוף חודש יולי 2023", נכתב. את האישור הסופי להפעלת הקו אמור לספק משרד התחבורה

שיתוף הכתבה
הרכבת הקלה בירושלים. בקרוב בגוש דן? (שאטרסטוק)הרכבת הקלה בירושלים. בקרוב בגוש דן? (שאטרסטוק)

הקו האדום של הרכבת הקלה צפוי להתחיל לפעול במהלך חודש יולי, זאת לאחר שקיבל את האישורים הבטיחותיים הנדרשים מחברת TUV Rheinland  הגרמנית שנשכרה לטובת הנושא. כעת הגורם האחרון שצריך לאשר את הפעלת הקו הוא משרד התחבורה.

חברת TUV Rheinland  עוסקת באישור מוצרים ומתקנים תעשייתיים על פי סטנדרטים בינלאומיים. במסמך שהעבירה החברה למנכ"ל נת"ע חיים גליק, נכתב כי "הפרויקט מתקדם בצורה טובה וצפוי לפעול עד לסוף חודש יולי 2023". במכתב מצוין גם כי החברה "ממתינה לסיום הדיון בנושא התקלות במערכת בלימת החירום".

הקו האדום מחבר בין חמש ערים: פתח תקווה, בני ברק, רמת גן, תל אביב-יפו ובת ים. בקו 34 תחנות, מתוכן עשר תת קרקעיות. אורכו 24 ק"מ, ועלות הקמתו היא כ־18.7 מיליארד שקל. מדובר ב"עמוד השדרה" של המערכת להסעת המונים במטרופולין תל אביב, מאחר והוא עובר באזורים העמוסים ביותר וצפוי לשרת כ-70 מיליון נוסעים בשנה.

מועד פתיחתו המקורי של הקו היה חודש אוקטובר 2021. אולם מאז נדחה מועד פתיחתו מספר פעמים. הסיבה המקורית לדחייה היא תקלות שהתגלו בנסיעות ההרצה, בהן תקלה במערכות האיתות ובמערכת בלימת החירום.

העיכבים הביאו להוצאת פרוייקט המטרו מידי נת"ע

בחודש שעבר הודיע ראש עיריית פתח תקווה, רמי גרינברג במפתיע, כי הקו האדום ייפתח בחודש יולי, אך עשה זאת ללא תיאום מול משרד התחבורה שלא אישר אז את הפרטים. בדיון שנערך בלשכת שרת התחבורה, מירי רגב, בחודש פברואר האחרון, אמר מנכ"ל נת"ע כי הפעלת הקו האדום של הרכבת הקלה תצא לדרך במהלך חג הפסח, והשרה נתנה לחברה ארכה עד יום העצמאות. לאחר שגם מועד זה חלף, ולאחר עיכוב של שנה וחצי סה"כ וחריגה של שלושה מיליארד שקלים מהתקציב, הודיעה רגב בתחילת חודש מאי, על הוצאת ניהול המטרו מחברת נת"ע.

השרה רגב אמרה אז כי "בכל מה שנוגע לבטיחות, אני לא מתכוונת לקחת שום סיכון. הרכבת הקלה לא עובדת באופן מלא במשך 30 יום, במתכונת הפעלה מלאה, בשל ריבוי תקלות שמשביתות את הרכבת - מה שלא מאפשר בחינה של מצבה האמיתי. בנוסף, אין חמישה ימי הפעלה רצופים ללא תקלות. למעשה, אפילו אם ניקח את חמשת הימים הכי טובים של הרכבת (ללא רצף),אנחנו עדיין לא נמצאים באפס תקלות".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:נת"עמשרד התחבורההרכבת הקלההקו האדום
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...