180 בקשות להיתר מחכות לדיון ברמת גן; העירייה: "מודעים לקושי"

ועדת הערר דחתה דרישה לדון בעצמה בבקשה להיתר במסגרת תמ"א 38; "אם נדון וניתן החלטה לגופה של בקשה, משמעות הדבר כי יהיה עלינו לעשות כן גם במקרים אחרים"

שיתוף הכתבה

"אנו סבורים שעל הוועדה המקומית ברמת גן למצוא פתרון דחוף לקושי שנוצר, וקוראים לה לדון בבקשות להיתר למימוש זכויות לפי התוכנית העירונית (רג/340/ג/30) ותמ"א 38 ללא דיחוי", כך קראה בסוף השבוע האחרון ועדת הערר המחוזית בתל אביב. עיריית רמת גן הודתה בדיון כי כיום ישנן 180 בקשות להיתר למימוש זכויות לפי תמ"א 38 שהוועדה המקומית נדרשת לדון ולהכריע בהן, וכי "הנהלת העיר מודעת לקושי בכוח האדם ופועלת לתיקון המצב".

בתחילת מאי החליטה עיריית רמת גן בראשות ראש העיר הטרי כרמל שאמה על שינוי המדיניות העירונית ובלימת מרבית פרויקטי התמ"א החדשים בעיר, למעט מקרים חריגים. בעירייה הודיעו כי יקבעו הוראות מעבר לפרויקטים שנמצאים בצנרת, אולם לפי שעה נמנעים שם מלקבל החלטות בנוגע לאותם פרויקטים תלויים ועומדים. יתרה מכך, הרפורמה בהליכי הרישוי חייבה את הוועדות המקומיות לדון בבקשות להיתר שאינן כוללות הקלות בתוך 45 ימים, ובבקשות הכוללות הקלות בתוך 90 ימים, אולם בפועל העירייה, כמו עיריות רבות אחרות, אינה עומדת בלוח הזמנים שקבע החוק.

בשבוע שעבר נידונה בוועדת הערר תביעה של חברת ק.ר קרן נדל"ן , להורות לוועדת הערר להחליט בעצמה בנוגע לבקשה להיתר בנייה שהיא הגישה לעיריית רמת גן ביולי 2017, לאחר שהעירייה לא עמדה בזמנים שנקבעו בחוק. לפי סעיף 157 בחוק, במקום בו הוועדה המקומית אינה עומד במועדים, הבקשה להיתר נסגרת באופן אוטומטי "והמבקש רשאי להגיש את בקשתו לוועדת הערר".

[quote]

הבקשה הוגשה לקבלת היתר בנייה במסגרת תמ"א 38/2 , במסגרתו ייהרס בניין בן 3 קומות (18 דירות) ברחוב עלומים 19 ויוקם במקומו בניין חדש בן 8 קומות (63 דירות). לאחרונה ביקשה החברה מוועדת הערר להפעיל את אותו סעיף גם בנוגע לפרויקט שלה שעוכב בת"א, אולם כמו אז גם עתה, ועדת הערר סירבה להחליט במקום העירייה וקבעה כי החוק מאפשר לה להכנס בנעלי הוועדה המקומית, אולם "מדובר בסמכות שברשות, ולא בסמכות שבחובה". ועדת הערר ציינה, שעל העירייה "למצוא פתרון דחוף לעיכובים", אולם נמנעה מלעקוף אותה והחזירה את הדיון לוועדה המקומית.

נציגי העירייה שהופיעו בפני ועדת הערר נימקו את העיכוב בבקשות להיתרי בנייה במחסור בכוח אדם, בשינויי המדיניות של הממשלה ושל רשויות התכנון בנוגע לפרשנות הוראות תמ"א 38 , ברפורמה בחקיקה בנוגע להגשת בקשות ברישוי מקוון שהציבה מועדים קשיחים להחלטות, וכן "ברצון הנהלתה החדשה של העיר לבחון את מדיניותה ביחס ליישום תמ"א 38".

יו"ר ועדת הערר, עו"ד תמר עיני ורדון, הדגישה כי "העיכוב בטיפול בבקשה נשוא הערר, כמו גם בלמעלה מ-100 בקשות נוספות, נבע מעומס רב שנוצר על המערכת - הן בשל ריבוי בקשות לפי תמ"א 38 ומורכבות הטיפול בהן, הן בשל שינויי חקיקה ופסיקה ושינוי מדיניות, והן בשל הצורך של הנהלת העיר להתמודד עם פוטנציאל תוספת הצפיפות בעיר, נוסף על הצפיפות שכבר נוצרה ומחסור בתשתיות ציבוריות שיוכלו לתת מענה לתושבים".

לדברי ורדון, "עמדתנו היא כי בנסיבות אלה אין מקום לראות בהתנהלות הוועדה המקומית ככזו המצדיקה כי נכנס בנעליה ונדון לגופה בבקשה להיתר נשוא ערר זה ואף לא ביתר הבקשות נשוא העררים הנוספים שהוגשו בעילה דומה, ולכן אנו דוחים את הערר. קיימות, כאמור, למעלה מ-100 בקשות הממתינות לדיון ולהחלטה של הוועדה המקומית רמת גן בבקשות למימוש זכויות לפי תמ"א 38 לאחר שחלפו כבר מזמן המועדים הקצובים בדין. הנסיבות אותן הציגה החברה לעיכוב בטיפול בבקשתה אינן שונות מהנסיבות שהוצגו בעררים האחרים ואינן שונות מהנסיבות שבשלן מתעכב הטיפול בבקשות הרבות שממתינות לדיון ולהחלטה ושבהן לא הוגשו עררים. לפיכך, אם נדון וניתן החלטה לגופה של הבקשה להיתר, משמעות הדבר היא כי יהיה עלינו לעשות כן גם במקרים אחרים בהם יוגשו עררים אחרים, שאין ספק כי יוגשו, וגם במקרים שבהם כבר הוגשו עררים דומים".

חברת ק.ר נמצאת בבעלות גידי רבינוביץ, יואב מורן ואלון קושנירק. עד היום מסרה החברה 7 בניינים בתמ"א 38 בת"א, רמת גן והרצליה. נכון להיום היא מקדמת 12 פרויקטים במסלול תמ"א 38 , חמישה מהם כבר אחרי אישורים מוועדות התכנון. 

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית רמת גןעו"ד תמר עיני ורדוןכרמל שאמה הכהןועדת עררתמ"א 38ק.ר. קרן נדל"ןתמ"א 38/2הוועדה המקומית ברמת גןרג/340/ג/30
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...