עיריית ראשל"צ: "רוכש קרקע חקלאית עושה זאת על אחריותו"

העירייה הוציאה הודעה מיוחדת בנושא, על רקע "פניות לגבי פרסומים שאין לעירייה כל קשר אליהם", ומבהירה: רק עם אישור תב"ע לשטח מסוים, נוצרת הוודאות התכנונית לגביו

שיתוף הכתבה
רז קינסטליך, ראש עיריית ראשון לציון (דרור סיתהכל)רז קינסטליך, ראש עיריית ראשון לציון (דרור סיתהכל)

עיריית ראשון לציון הוציאה לאחרונה הודעה מיוחדת עבור תושבי העיר והסביבה, ועבור מתעניינים ברכישת קרקעות בסביבתה, ובה היא מצהירה: "כל הרוכש זכויות עתידיות בקרקעות חקלאיות - עושה זאת על אחריותו בלבד". ההודעה התקבלה לאחר שבתקופה האחרונה קיבלה העירייה לא מעט פניות באשר לכוונת ההפשרה של קרקעות חקלאיות שונות בסביבת העיר ולפרסומים שלעירייה אין קשר אליהם.

במנהל תכנון ובנייה בעיריית ראשון לציון מבהירים כי כל מידע תכנוני לגבי שטחים אלה, רצוי ומומלץ לקבל במחלקה למידע תכנוני בעירייה על מנת למנוע עוגמת נפש, הפסד כספי, בלבול או טעות"

בהודעת העירייה נכתב: "נתקלתם במודעה על הפשרת שטחים חקלאיים בראשון לציון? במנהל תכנון ובנייה בעיריית ראשון לציון מבהירים כי כל מידע תכנוני לגבי שטחים אלה, רצוי ומומלץ לקבל במחלקה למידע תכנוני בעירייה על מנת למנוע עוגמת נפש, הפסד כספי, בלבול או טעות. הרקע לדברים הוא פרסומים שהופצו לאחרונה על ידי גורמים שונים המציעים למכירה שטחים חקלאיים שצפויים לטענתם להפשיר בקרוב".

העיר ראשון לציון מוקפת שטחים פתוחים וחקלאיים. על אף מקומה המרכזי והקרבה ללב גוש דן, העיר מוקפת שטחים כאלו, בין היתר בסביבת "אגמון הסופרלנד" שבמערב העיר, או באזור שכונת נחלת יהודה, לאורך כביש 4. בעירייה מבהירים כי בין השטחים הללו ישנם כאלו שאינם מיועדים לבנייה, אלא אמורים לשמש גם בעתיד כשטחים פתוחים, לטובת הדורות הבאים ולמען שמירה על אופייה של העיר, בהתאם לתוכניות השונות ועל פי מדיניות התכנון העירונית והארצית.  

רק עם אישורה של תוכנית בניין עיר לשטח מסוים, נוצרת הוודאות התכנונית לגבי שטח זה ומה מותר לעשות בו. כל עוד לא אושרה תוכנית בניין עיר, לא קיימת ודאות תכנונית לגבי הפשרת הקרקע, אם תותר בו בנייה ומה יהיו היקפיה"

אדריכלית העיר, שרון שפר, מוסיפה: "מגיעות אלינו לא מעט פניות מאנשים לגבי פרסומים שאין לעירייה כל קשר אליהם. חשוב לדעת שרק עם אישורה של תוכנית בניין עיר לשטח מסוים, נוצרת הוודאות התכנונית לגבי שטח זה ומה מותר לעשות בו. כל עוד לא אושרה תוכנית בניין עיר, לא קיימת ודאות תכנונית לגבי הפשרת הקרקע, אם תותר בו בנייה ומה יהיו היקפיה. כמו כן אין לגבי קרקע זו, כמובן, לוחות זמנים למימוש התוכנית ולבנייה, כל עוד לא אושרה תב"ע כזו. לכן כל הרוכש זכויות עתידיות בקרקעות חקלאיות עושה זאת על אחריותו בלבד".

נזכיר כי באוגוסט האחרון פרסמה גם עיריית כפר סבא הודעה דומה, שבה הזהירה מפני פרסומים מטעים סביב תוכנית צפון בן יהודה בעיר. תוכנית זו אומנם כוללת הפשרת קרקעות, בהיקף נרחב למדי, אך העירייה הבהירה אז כי התכנון נמצא בתחילת דרכו וכי ההפשרה עוד רחוקה. שני המקרים מעידים, אולי, יותר מכול, על לחצי הביקוש לקרקעות לבנייה באזור מרכז הארץ, מהשרון ועד לשפלה.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית ראשון לציוןרז קינסטליךקרקע חקלאיתהפשרת קרקעותאדריכלית שרון שפר
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...