הפשרה של צבי צרפתי פורסמה - זה מה שיקבלו בעלי המניות

במסגרת הסכם הפשרה לתביעה הנגזרת סביב תשלומי שכר לצבי צרפתי, יחולק דיבידנד של 20 מיליון שקל, צרפתי יכהן בתפקידו עד נובמבר 2020 ללא שכר, ויפרסם הצעת רכש

שיתוף הכתבה
הפשרה של צבי צרפתי פורסמה להתנגדויות - זה מה שיקבלו בעלי המניותהפשרה של צבי צרפתי פורסמה להתנגדויות - זה מה שיקבלו בעלי המניות

חברת צבי צרפתי מפרסמת להתנגדויות את הסכם הפשרה לתביעה הנגזרת שנחתם עם בעלי מניות מיעוט בחברה בינואר השנה, לאחר שהוא אושר ע"י דירקטוריון החברה. במסגרת הסכם הפשרה שהושג בין החברה לבין חברת "אתו שוקי הון שותפות מוגבלת" שבבעלות עו"ד ארז רוזנבוך ושותפו תומר חפץ, יחולק דיבידנד של 20 מיליון שקל לבעלי המניות של חברת צבי צרפתי ובניו, היו"ר צבי צרפתי יוותר על שכרו ויפרסם הצעת רכש לבעלי מניות המיעוט.

התביעה הנגזרת הוגשה ביולי 2016 תביעה לבית המשפט המחוזי בתל אביב, בטענה כי לא התקבלו אישורים על פי חוק לתשלומי השכר ששולמו לצבי צרפתי, מבעלי חברת צבי צרפתי, המשמש כיו"ר הדירקטוריון שלה, בתקופה שבין חודש אוגוסט 2009 לחודש נובמבר 2011.

הסכם הפשרה כולל שלושה סעיפים מרכזיים:

1.    החברה תחלק דיבידנד לבעלי מניותיה בסך 20 מיליון שקל במשך שלוש שנים, מ-19.1.1, בשלושה חלקים שווים מדי שנה. את מועדי חלוקת הדיבידנד יקבע דירקטוריון החברה, "בכפוף להוראות כל דין ולמגבלות שנטלה החברה אל מול מחזיקי אגרות החוב שלה", לשון הודעת החברה לרשות לניירות ערך
2.    צרפתי יכהן בתפקידו כיו"ר דירקטוריון החברה, מ-15.11.2017 ועד 14.11.2020, ללא תמורה כספית, "למעט העמדת רכב וטלפון נייד לרשותו של מר צרפתי ונשיאת החברה בעלויות אלו, ולרבות גילום המס על ידי החברה"
3.    חברת צבי צרפתי תפרסם הצעת רכש לרכישת מניות החברה בסכום של כ-10.5 מיליון שקל. ההצעה תופנה לבעלי המניות מקרב הציבור בלבד, ולא לבעלי השליטה בה.

נוסף על כל אלו תשלם חברת צבי צרפתי לתובעת שכר טרחת עורך דין בסכום של מיליון שקל, בתוך 60 יום מיום מתן פסק הדין בידי בית המשפט.

תחילת הפרשה בכתב התביעה שהגישה אתו שוקי הון, שבו ציינה כי בתחילת אוגוסט 2009 חדל צרפתי מלכהן כמנכ"ל וכיו"ר החברה והמשיך לכהן כיו"ר דירקטוריון בלבד, ולכן תנאי כהונתו היו צריכים להיבחן על ידי האסיפה הכללית של החברה ולקבל את האישורים האמורים בסעיף 275 לחוק החברות. "מאחר שלא נעשה כן", נכתב בתביעה, "הרי שצרפתי קיבל שכר שלא כדין ועליו להחזיר לחברה את השכר שקיבל בגין תקופה זו, ולחילופין עליו להחזיר את ההפרש שבין השכר שקיבל לשכר הראוי".

בחודש יולי 2017 פנו הצדדים להליכי גישור לטובת השגת פשרה בנושא, הליכים שאותם ניהלה נשיאתו לשעבר של בית המשפט המחוזי מרכז, השופטת בדימוס הילה גרסטל. בתום הליכי הגישור, בתחילת חודש ינואר האחרון, חתמו הצדדים על הסכם פשרה, ולאחרונה הגישו בקשה לאישורו לבית המשפט המחוזי בתל אביב, בפני השופטת רות רונן. החברה ציינה בהודעה שמסרה לרשות לניירות ערך כי הסכם הפשרה אושר על ידי מוסדות החברה, לרבות אסיפת בעלי המניות של החברה, ברוב הנדרש לאישור עסקה עם בעל שליטה.

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ארז רוזנבוךבית המשפט המחוזי בתל אביבצבי צרפתיהסכם פשרהאתו שוקי הון שותפות מוגבלתתומר חפץ
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...