מדיפאואר מעמיקה אחיזה בסקטור המרכזים המסחריים בארה"ב: רכשה חמישה מרכזים תמורת 380 מיליון שקל

המרכזים כוללים יחד כ-67,000 מ"ר המיועדים להשכרה, ומניבים NOI של כשמונה מיליון דולר בשנה • מאז נובמבר 2019 רכשה החברה שמונה מרכזים מסחריים בארה"ב, בסכום כולל של כ-750 מיליון שקל

שיתוף הכתבה
יאיר גולדפינגר, מבעלי מדיפאואר (מדיפאואר)יאיר גולדפינגר, מבעלי מדיפאואר (מדיפאואר)

חברת מדיפאואר ממשיכה בפעילותה בתחום המרכזים המסחריים בארה"ב: החברה הודיעה היום (ה') כי חתמה על הסכם הרכישה של חמישה מרכזים מסחריים פתוחים, מעוגני סופרמרקטים, הממוקמים במטרופולין פילדלפיה שבמדינת פנסילבניה בארה"ב, בשטח כולל להשכרה של כ-67,000 מ"ר – תמורת כ-380 מיליון שקל (115 מיליון דולר).

ההסכם נחתם בין חברת .AM West Inc, חברה בת של מדיפאואר, וחברה נוספת, לבין צד שלישי, ולפיו אם תושלם עסקת הרכישה, תחזיק החברה ב-80% מהנכסים, ואילו השותף יחזיק בחלק הנותר. גם באשר לסכום הרכישה החלוקה תהיה זהה: מדיפאואר תשלם 80% ממנה, והשותף 20%.

סכום הרכישה לא כולל עלויות רכישה והתאמות נוספות למחיר, אם יהיו, אשר ישולמו במועד ההשלמה. החברה מעריכה כי לתמורה זו יתווספו עלויות נלוות, כגון עלויות בדיקת נאותות, עלויות משפטיות וכדומה, שיסתכמו בסך של כ-3.2 מיליון דולר"

סכום הרכישה, כך לפי הודעת מדיפאואר לרשות לניירות ערך, לא כולל "עלויות רכישה והתאמות נוספות למחיר, אם יהיו, אשר ישולמו במועד ההשלמה. החברה מעריכה כי לתמורה זו יתווספו עלויות נלוות, כגון עלויות בדיקת נאותות, עלויות משפטיות וכדומה, שיסתכמו בסך של כ-3.2 מיליון דולר.

"במסגרת הסכם הרכישה הוענקה לרוכשת אפשרות לביצוע בדיקת נאותות לבחינת מצבו של הנכס, לרבות בכל הקשור לחוזי השכירות בנכס, מצב הנכס בנוגע לאיכות הסביבה ותקינות המבנים בנכס.
החברה מעריכה כי תקופת בדיקת הנאותות צפויה להסתיים במהלך הרבעון השני, וכי השלמת עסקת הרכישה, אם תושלם, תתרחש במהלך הרבעון השלישי של שנת 2021.

ממוצע חוזי השכירות הינו כשש שנים. ממוצע חוזי השכירות של הסופרמרקטים בנכסים הינו כ-9.4 שנים. למיטב ידיעת החברה, ה-NOI הכולל של הנכסים הינו כשמונה מיליון דולר בשנה, ועלות השכירות החודשית הממוצעת לחודש למ"ר בנכסים הינה כ- 12 דולר"

נכון למועד זה, למיטב ידיעת החברה ובהתבסס על מצגי המוכר, שיעור התפוסה הכולל בנכסים (כולל הסופרמרקטים) עומדת על כ-89% ב-93 חוזי שכירות תקפים, וממוצע חוזי השכירות הינו כשש שנים. ממוצע חוזי השכירות של הסופרמרקטים בנכסים הינו כ-9.4 שנים. למיטב ידיעת החברה, ה-NOI הכולל של הנכסים הינו כשמונה מיליון דולר בשנה, ועלות השכירות החודשית הממוצעת לחודש למ"ר בנכסים הינה כ- 12 דולר".

כפי שאפשר להבין מהפרטים המצוינים לעיל, עסקת הרכישה כפופה לכמה תנאים מתלים, שעיקרם השלמת בדיקת הנאותות על ידי הרוכשות "לשביעות רצונן", כפי שנכתב בהודעה. "בכוונת החברה לנהל את הנכסים, למקסם את פוטנציאל השכירות הגלום בהם ולהשביחם לאורך זמן".

נזכיר כי זו לא הרכישה הראשונה של מדיפאואר בתחום בארה"ב: בדצמבר 2019 היא רכשה מרכז מסחרי בניו ג'רזי, תמורת 25 מיליון דולר; חודש לפני כן הודיעה על השלמת עסקה לרכישת נכס מסחרי שנמצא גם הוא בפנסילבניה, כמו חמשת המרכזים החדשים שרכשה, שעליו שילמה 39 מיליון דולר; ובמרץ 2020 רכשה תמורת כ-48 מיליון דולר מרכז מסחרי נוסף בווירג'יניה. במונחי העסקה שעליה דיווחה החברה היום, מדובר בסכום כולל של כ-750 מיליון שקל.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרשות לניירות ערךמדיפאואריאיר גולדפינגרמרכז מסחרינדל"ן בחו"ל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...