אאורה גייסה 116 מיליון שקל בהנפקת האג"ח שלה

במסגרת המכרז המוסדי של סדרת אג"ח ט"ו התקבלו ביקושים בסך כ-274 מיליון שקל • אטרקצ'י: "הבעת אמון משוק ההון באסטרטגיה של החברה"

שיתוף הכתבה
יעקב אטרקצ'י. "לחברה צבר עתודות פרויקטים בהיקפים משמעותיים" (דרור סיתהכל)יעקב אטרקצ'י. "לחברה צבר עתודות פרויקטים בהיקפים משמעותיים" (דרור סיתהכל)

חברת אאורה דיווחה היום (א') על גיוס של כ-116 מיליון שקל במסגרת מכרז מוסדי להנפקת סדרת אג"ח ט"ו של החברה. לדברי החברה, התקבלו במהלך המכרז ביקושים בסך כ-274 מיליון שקל. אאורה מבצעת את הגיוס על רקע שלל הפרויקטים הנמצאים 'בצנרת' ועומדים לפני תחילת ביצוע, דבר אשר מצריך ממנה גיוס הון בהיקפים גדולים לטובת קידום העבודות.

במסגרת המכרז שערכה אאורה הגישו המשקיעים התחייבויות מוקדמות לרכישת יחידות בהיקף כולל של 274,470 אלף שקל ערך נקוב של אגרות חוב, ומתוכן אישרה החברה התחייבויות מוקדמות לרכישת 115,946 אלף שקל - בשיעור ריבית שנתית (לא צמודה) שלא יעלה על 4.75%, ויהווה בהנפקה לציבור את שיעור הריבית המרבי שתשאנה אגרות החוב. את ההנפקה הובילה לאומי פרטנרס.

כאמור, לאאורה כמות עצומה של פרויקטים לקראת ביצוע. נכון לדו"ח המסכם של הרבעון השלישי לשנת 2019, שישה פרויקטים נמצאים בשלבי הקמה וביצוע, ובפרויקט נוסף צפויות להתחיל העבודות עוד לפני סוף השנה; בשני פרויקטים נוספים צפויה להתחיל העבודה במהלך 2020. תשעת הפרויקטים הללו כוללים 2,567 יחידות דיור, ומהן חלקה של החברה הוא 2,117 יח"ד.

לצד זה, עד לתום שנת 2020 צפויים עוד חמישה פרויקטים של החברה להיות זמינים לבנייה, כך על פי הדו"ח המסכם של הרבעון השלישי. פרויקטים אלו כוללים 965 יחידות דיור, שמהם 660 הן של החברה. לאאורה עוד 22 פרויקטים נוספים הנמצאים בשלבי תכנון שונים וטרם החל שיווקם, ובהם ייבנו 9,705 יחידות דיור – מתוכן 7,227 יחידות דיור של החברה. הכנסותיה ממכירת דירות ומקרקעין ומפיתוח מקרקעין ברבעון השלישי של 2019 עמדו על 146 מיליון שקל, לעומת 62 מיליון שקל ב-2018.

לדברי יעקב אטרקצ'י, מנכ"ל ובעלי אאורה השקעות, "ההצלחה בהנפקה הינה הבעת אמון משוק ההון לאסטרטגיה של החברה - התמקדות בייזום פרויקטים של פינוי-בינוי במסגרת התחדשות עירונית באזורי ביקוש, והבנה כי לחברה צבר עתודות פרויקטים ומתחמי מגורים להקמה בהיקפים משמעותיים".

גם קבוצת חג'ג', מגוריט ונתנאל גרופ ביצעו הנפקות לאחרונה

לקראת תום ספטמבר, כזכור, ציינו כאן כי קבוצת חג'ג' ביצעה גם היא הנפקה של אגרות חוב, מסדרה ט' שלה, וגייסה 100 מיליון שקל – עם ביקושי יתר של 200 מיליון שקל. הריבית בהנפקה זו נקבעה על 3% בלבד, הנמוכה ביותר בגיוסי קבוצת חג'ג' עד היום. 

גם נתנאל גרופ ביצעה הנפקה כזו, לפני כשבועיים. החברה גייסה כ-73 מיליון שקל במסגרת הנפקת סדרה י"א של אגרות החוב שלה, וזכתה לביקושי יתר של כ-180 מיליון שקל. סבב גיוס זה של נתנאל גרופ נסגר בריבית של 4.68%, לעומת ריבית מקסימלית של 5.7% שהציעה החברה למשקיעים.

חברת מגוריט, הפועלת בתחום השכירות ארוכת הטווח, ביצעה לאחרונה הנפקת מניות, כ-552 מיליון, לפי מחיר מניה של 75 אגורות, שהסתכמה ב-414 מיליון שקל. הנפקה זו תגרום להכפלת ההון העצמי של מגוריט, ואף יותר מכך. כזכור, בעקבות ההנפקה חדלה קק"ל מלהיות בעלת עניין במגוריט, לאחר ששיעור החזקותיה בחברה ירד ל-4.36%.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מגוריטאאורהקבוצת חג'ג'נתנאל גרופהנפקת אג"ח
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...